Multikino (sieć multipleksów kontrolowana przez ITI) coraz silniej rozwija działalność reklamy i marketingu, który w 2010 r. przyniósł jej 36 mln zł przychodów. Najnowszy jej projekt to interaktywne podłogi – rozwiązanie, które do końca tego miesiąca we wszystkich 25 obiektach Multikina wdroży spółka i3D Network należąca do notowanej na NewConnect firmy. Jak zapewnia Arkadiusz Patryas, współwłaściciel i3D Network, taka sieć nośników może stanowić nowy sposób reklamy.
– Proponujemy swego rodzaju zabawę. Reklama jest interaktywna, reklamobiorca ma więc na nią wpływ. Poruszając się, steruje obrazem, zmienia kolory, przesuwa przedmioty – relacjonuje. Według niego to powoduje większe skupienie odbiorcy na przekazie.
Dla Multikina współpraca z i3D Network to nowa forma promowania produktów partnerów reklamowych. Jak pokazują badania konkurenta tej spółki – Adumy – interaktywne rozwiązania reklamowe w kinach skuteczniej niż inne docierają do konsumentów. Są bardziej efektywne nawet od samego ekranu kinowego.
Dla i3D Network wdrożenie w Multikinie stanowi komercjalizację projektu dofinansowanego przez PARP (POIG, działanie 8.1.) o wartości 1,13 mln zł. Za sprzedaż reklam odpowiadać będzie i3D Network oraz przeznaczona do tego celu spółka zależna Multikina – Multikino Media.