CD Projekt Red uzyskał certyfikację Microsoft niezbędną, żeby konsolowy „Wiedźmin 2" mógł trafić na sklepowe półki. Przez kilka ostatnich tygodni po rynku krążyły plotki, że spółka może mieć problemy z jej zdobyciem co groziło przesunięciem zaplanowanej na 17 kwietnia premiery gry na konsolę Xbox360. – Nie mamy obowiązku informować o takich wydarzeniach jak zdobycie certyfikacji ale z postanowiliśmy definitywnie przeciąć pogłoski, które negatywnie odbijały się na naszym kursie – tłumaczy Adam Kiciński, prezes CD Projekt Red. Przez ostatnie kilkanaście sesji notowania spółki spadły z ponad 6,2 zł do nieco ponad 5,4 zł. W czwartek rosną jednak dynamicznie i kosztują (godz. 12.30) 5,85 zł.
Deklaruje, że wkrótce gra trafi do tłoczni. – Poinformujemy o tym rynek – zapewnia. W ciągu kilku tygodni ruszy też kampania marketingowa. Będzie szczególnie widoczna w Stanach Zjednoczonych, które są najważniejszym rynkiem dla konsoli Xbox360. Jej budżet szacowany jest na 8-10 mln zł. W promocji gry polską spółkę będzie wspierał koncern Warner Bros, który jest wydawcą „Wiedźmina 2" za oceanem. Na terenach Europy Zachodniej, Azji, Pacyfiku oraz Ameryki Centralnej i Południowej dystrybutorem jest Namco. – Kampania skoncentrowana będzie na ostatnich dniach przed premierą – mówi prezes. Na razie spółka prezentuje swój tytuł na trwających w San Francisco targach branżowych. – Zbieramy bardzo dobre recenzje, w tym za wysoką jakość graficzną gry – deklaruje prezes. Jego zdaniem konsolowy „Wiedźmin 2" może z powodzeniem konkurować z największymi światowymi hitami w swojej kategorii.
Premiera „Wiedźmina 2" na komputery PC miała miejsce 17 maja. Do tej pory tytuł kupiło już 1,1 mln graczy.