Oczekiwania względem nowego iPada były ogromne. Owszem, jest to urządzenie zaawansowane technicznie, ale nie rewolucyjne. Rozczarowanie analityków przełożyło się na spadek kursu akcji firmy o 2 proc. po środowej prezentacji.
48 mln iPadów Apple'a kupiono w 2011 r. Na świecie sprzedano 65 mln wszystkich tabletów
Z podobnie chłodnym przyjęciem spotkał się iPhone 4S, który to model zakupiły w ciągu pierwszych dwóch dni aż 4 mln osób. iPad ma szanse osiągnąć podobny sukces.
– Mimo że parametry techniczne zostały znacząco poprawione, co oznacza imponujący ekran, lepszy aparat i szybszy procesor, Apple ma jeszcze sporo do zrobienia, jeśli chce wciąż umykać rywalom – twierdzi Fred Huet z firmy Greenwich Consulting.
Apple, który sprzedał w 2011 roku 48 mln iPadów, zdobywając 73 proc. rynku, zdaje się spoczywać na laurach.