iPad bez rewelacji, ale i tak będzie sukcesem

No­wy iPad to nie re­wo­lu­cja na mia­rę tej, któ­rą roz­pę­tał pierw­szy ta­blet Ap­ple'a. Po­mi­mo to za­pew­ne oka­że się suk­ce­sem ryn­ko­wym

Publikacja: 09.03.2012 04:20

iPad bez rewelacji, ale i tak będzie sukcesem

Foto: Bloomberg

Ocze­ki­wa­nia wzglę­dem no­we­go iPa­da by­ły ogrom­ne. Ow­szem, jest to urzą­dze­nie za­awan­so­wa­ne tech­nicz­nie, ale nie re­wo­lu­cyj­ne. Roz­cza­ro­wa­nie ana­li­ty­ków prze­ło­ży­ło się na spa­dek kur­su ak­cji fir­my o 2 proc. po śro­do­wej pre­zen­ta­cji.

48 mln iPadów Apple'a kupiono w 2011 r. Na świecie sprzedano 65 mln wszystkich tabletów

Z po­dob­nie chłod­nym przy­ję­ciem spo­tkał się iPho­ne 4S, któ­ry to mo­del za­ku­pi­ły w cią­gu pierw­szych dwóch dni aż 4 mln osób. iPad ma szan­se osiągnąć podobny sukces.

– Mi­mo że pa­ra­me­try tech­nicz­ne zo­sta­ły zna­czą­co po­pra­wio­ne, co ozna­cza im­po­nu­ją­cy ekran, lep­szy apa­rat i szyb­szy pro­ce­sor, Ap­ple ma jesz­cze spo­ro do zrobienia, je­śli chce wciąż umy­kać ry­wa­lom – twier­dzi Fred Hu­et z fir­my Gre­en­wich Con­sul­ting.

Ap­ple, któ­ry sprze­dał w 2011 ro­ku 48 mln iPa­dów, zdo­by­wa­jąc 73 proc. ryn­ku, zda­je się spoczywać na lau­rach.

Nie za­pro­po­no­wał na­wet zmia­ny po­li­ty­ki ce­no­wej. Koszt iPa­da po­zo­sta­je wy­so­ki (629 – 829 dol.) w po­rów­na­niu z ce­na­mi kon­ku­ren­cyj­nych ta­ble­tów, nieprze­kra­cza­jącymi 500 dol.

Czym więc po­ko­na kon­ku­ren­cję? Na pew­no ekra­nem, któ­ry mo­że wy­świe­tlić o po­nad mi­lion pik­se­li wię­cej niż te­le­wi­zor full HD, oraz su­per­szyb­ką łącz­no­ścią LTE, umożli­wia­ją­cą trans­fer do 300 Mb/s. Ta­kie możli­wo­ści tech­nicz­ne da­ją wy­jąt­ko­wy kom­fort gra­nia, i to przez In­ter­net. Wy­glą­da na to, że w ro­sną­cej w si­łę branży gier Ap­ple do­strzegł szan­sę na zy­ski. Ry­nek ten, według Gart­ne­ra, wart był w 2011 ro­ku 74 mld dol., o 10 proc. wię­cej niż przed ro­kiem.

Ocze­ki­wa­nia wzglę­dem no­we­go iPa­da by­ły ogrom­ne. Ow­szem, jest to urzą­dze­nie za­awan­so­wa­ne tech­nicz­nie, ale nie re­wo­lu­cyj­ne. Roz­cza­ro­wa­nie ana­li­ty­ków prze­ło­ży­ło się na spa­dek kur­su ak­cji fir­my o 2 proc. po śro­do­wej pre­zen­ta­cji.

48 mln iPadów Apple'a kupiono w 2011 r. Na świecie sprzedano 65 mln wszystkich tabletów

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca