W lu­tym z pol­skich fa­bryk wy­je­cha­ło nie­ca­łe 69,1 tys. sa­mo­cho­dów oso­bo­wych i do­staw­czych. To o prze­szło 11 proc. wię­cej niż w ubie­głym mie­sią­cu, ale o 15 proc. mniej niż w lu­tym ubie­głe­go ro­ku.

Jak in­for­mu­je In­sty­tut Sa­mar, ca­ła pro­duk­cja za pierw­sze dwa mie­sią­ce obec­ne­go ro­ku by­ła słab­sza od ubie­gło­rocz­nej o prze­szło 12 proc. i wy­nio­sła 131,2 tys. aut. Pro­duk­cja w ca­łym ro­ku 2011 spa­dła w uję­ciu rocz­nym o 7 proc.

825 tys. samochodów osobowych i dostawczych wyjechało z fabryk w Polsce w 2011 r.

Naj­wię­cej sa­mo­cho­dów w pierw­szych dwóch mie­sią­cach ro­ku wy­pro­du­ko­wał Fiat Au­to Po­land – 75 450 szt. Ty­ski pro­du­cent ma obec­nie 57,5-proc. udział w ryn­ku. Na dru­gim miej­scu jest Volks­wa­gen Po­znań – 29 877 aut, któ­ry ja­ko je­dy­ny nie zmniej­szył w tym ro­ku pro­duk­cji i po­pra­wił ryn­ko­wy udział z 18,3 na 22,8 proc. Z ko­lei Opel Pol­ska, z któ­re­go fa­bry­ki wy­je­cha­ło 25 875 aut, wy­pro­du­ko­wał ich w po­rów­na­niu z ub. ro­kiem o pra­wie 4,4 tys. mniej.

Naj­bar­dziej spa­dła pro­duk­cja aut do­staw­czych – o bli­sko 17 proc. Do tej po­ry ten seg­ment ryn­ku miał się nie­źle. Sa­mar pod­kre­śla, że ko­niunk­tu­ra po­zo­sta­je wciąż sła­ba, a ry­zy­ko za­ła­ma­nia ryn­ku jest bar­dzo wy­so­kie.