Kiedy na jesieni ubiegłego roku konsorcjum podpisywało z rządem umowę na dokończenie inwestycji rozpoczętej przez chiński Covec, liderem była spółka Dolnośląskie Surowce Skalne.
Dzisiaj partnerzy podpisali aneks do umowy zgodnie z którym, Czesi zostali liderem konsorcjum, którego członkiem nadal pozostają Dolnośląskie Surowce Skalne.
Jak zapewnia Bogl a Krysl prace będą realizowane zgodnie z harmonogramem wyznaczonym przez GDDKiA. Ich zakończenie przewidziane jest na 15 października 2012 roku. W czerwcu, podczas mistrzostw Euro 2012 droga ma być przejezdna.
Strony porozumiały się we wszystkich kwestiach dotyczących organizacji budowy, rozdziału robót i finansowania projektu. Teraz za zobowiązania wobec Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz wobec podwykonawców odpowiadają Czesi.
- Spółka BOGL a KRYSL zrealizowała z sukcesem wiele inwestycji drogowych. Znajomość polskiego rynku oraz duże doświadczenie, które zdobyliśmy przez te lata, pozwala nam na wykonywanie znaczących projektów. Przejęcie całości robót na odcinku C autostrady A2 z pewnością jest dużym przedsięwzięciem. Zależy nam na wywiązaniu się z powziętych zobowiązań oraz zapewnieniu przejezdności autostrady na Euro 2012. Złożyliśmy już do GDDKiA program naprawczy dla realizacji odcinka C. Zamierzamy zintensyfikować prace tak, by powzięte przez nas zobowiązania zostały zrealizowane zgodnie z harmonogramem wyznaczonym przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad – mówi Ivo Sochorek, z zarządu Bogl a Krysl.