Czesi przejmują budowę A2 od DSS

Czeska Bogl a Krysl budująca wraz z polską spółką DSS 20 km odcinek autostrady A2 między Łodzią a Warszawą przejęła odpowiedzialność za realizację kontraktu

Publikacja: 13.03.2012 21:28

Czesi przejmują budowę A2 od DSS

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski RP Radek Pasterski

Kiedy na jesieni ubiegłego roku konsorcjum podpisywało z rządem umowę na dokończenie inwestycji rozpoczętej przez chiński Covec, liderem była spółka Dolnośląskie Surowce Skalne.

Dzisiaj partnerzy podpisali aneks do umowy zgodnie z którym, Czesi zostali liderem konsorcjum, którego członkiem nadal pozostają Dolnośląskie Surowce Skalne.

Jak zapewnia Bogl a Krysl prace będą realizowane zgodnie z harmonogramem wyznaczonym przez GDDKiA. Ich zakończenie przewidziane jest na 15 października 2012 roku. W czerwcu, podczas mistrzostw Euro 2012 droga ma być przejezdna.

Strony porozumiały się we wszystkich kwestiach dotyczących organizacji budowy, rozdziału robót i finansowania projektu. Teraz za zobowiązania wobec Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz wobec podwykonawców odpowiadają Czesi.

- Spółka BOGL a KRYSL zrealizowała z sukcesem wiele inwestycji drogowych. Znajomość polskiego rynku oraz duże doświadczenie, które zdobyliśmy przez te lata, pozwala nam na wykonywanie znaczących projektów. Przejęcie całości robót na odcinku C autostrady A2 z pewnością jest dużym przedsięwzięciem. Zależy nam na wywiązaniu się z powziętych zobowiązań oraz zapewnieniu przejezdności autostrady na Euro 2012. Złożyliśmy już do GDDKiA program naprawczy dla realizacji odcinka C. Zamierzamy zintensyfikować prace tak, by powzięte przez nas zobowiązania zostały zrealizowane zgodnie z harmonogramem wyznaczonym przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad – mówi Ivo Sochorek, z zarządu Bogl a Krysl.

" Partnerzy konsorcjum porozumieli się również we wszystkich kwestiach dotyczących organizacji budowy, rozdziału robót i finansowania realizacji Umowy. Nowy Lider Konsorcjum przejął pozostały do realizacji zakres prac niezbędnych do realizacji odcinka C autostrady A2 Stryków – Konotopa. W ramach nowego podziału zadań w ramach Konsorcjum Spółka nadal będzie m.in. świadczyć swoje usługi oraz dostarczać materiały budowlane. DSS postanowiła położyć większy nacisk na działalność, dzięki której jej marka stała się rozpoznawalna na rynku. Wyścig z czasem na pozostawionym przez chińską spółkę COVEC odcinku A2, bardzo wysokie zapotrzebowanie na kapitał oraz ogromne zainteresowanie społeczne i medialne, doprowadziły w ostatnim roku do skumulowania i zintensyfikowania działań głównie w obszarze projektu budowy odcinka autostrady A2. Wspólna decyzja partnerów Konsorcjum, umożliwi DSS S. A. skupienie się nad budową nowej strategii oraz rewizję celów i sposobów ich realizacji" — czytamy w komunikacie DSS.

Kiedy na jesieni ubiegłego roku konsorcjum podpisywało z rządem umowę na dokończenie inwestycji rozpoczętej przez chiński Covec, liderem była spółka Dolnośląskie Surowce Skalne.

Dzisiaj partnerzy podpisali aneks do umowy zgodnie z którym, Czesi zostali liderem konsorcjum, którego członkiem nadal pozostają Dolnośląskie Surowce Skalne.

Pozostało 86% artykułu
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca