— W tej chwili pracujemy nad rozszerzeniem od 1 lipca. Rozszerzenie w szczególności dotyczyć będzie dróg równoległych do A2 i A1, czyli tam, gdzie na samym początku działania systemu ucieczka ruchu była najwyższa — mówi Magdalena Jaworska, zastępca Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
Systemem zostaną objęte droga S7 z Elbląga do Pasłęka, dwa odcinki drogi krajowej 91 oraz droga krajowa 92 z Łowicza do Wrześni. Łącznie 340 km nowych tras — podaje newseria. — Drugie rozszerzenie, najpoważniejsze z dotychczasowych, w styczniu 2013 roku obejmie drogi, w szczególności autostrady i drogi ekspresowe, które są obecnie w budowie i będą sukcesywnie w 2012 roku oddawane do eksploatacji — zapowiada Magdalena Jaworska. — Rozszerzenie w styczniu w 2013 roku to ponad 600 km i w ciągu roku jeszcze jedno rozszerzenie o ok. 1000 km.
Sieć płatnych dróg liczy obecnie ok. 1600 km. Docelowo w 2014 roku system viaTOLL ma obejmować 2880 km autostrad i dróg ekspresowych oraz sieć dróg krajowych innych klas. W ciągu pół roku funkcjonowania systemu do kasy państwa wpłynęło od kierowców ponad 500 mln zł. ais