Reklama

PKP Intercity wprowadza bilety elektroniczne

Klienci pasażerskiego przewoźnika mogą kupować bilety online i legitymować się nimi bez konieczności drukowania potwierdzenia zakupu.

Publikacja: 16.04.2012 16:35

PKP Intercity wprowadza bilety elektroniczne

Foto: ROL

- Wystarczy, że podczas  kontroli  pasażer pokaże konduktorowi kod biletu na ekranie smartphona, laptopa czy tabletu –  podaje PKP Intercity.

Do tej pory pasażerowie musieli  drukować bilet  kupiony w systemie sprzedaży internetowej, teraz wystarczającym dowodem zakupu biletu jest kod Aztec na ekranie telefonu/komputera/tabletu.

By kupić bilet  trzeba zarejestrować się i zalogować w systemie sprzedaży   e-IC. Czas rejestracji wynosi ok. 5 minut, następnie wybrać dowolne, krajowe połączenie obsługiwane przez PKP Intercity. Płatność następuje przelewem on  - lin lub karta kredytową

- Udostępnienie takiej możliwości pasażerom to efekt wdrażania strategii mającej na celu dopasowanie się do wymogów rynku i klientów. Wzrost liczby użytkowników urządzeń mobilnych – tabletów i smartphonów – jest dynamiczny i liczymy, że ta usługa spotka się z dużym zainteresowaniem pasażerów. Poza tym, poprzez wprowadzanie tego typu usług, stajemy się bardziej ekologiczni – podkreśla Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.

Warunkiem honorowania biletów „z ekranu" jest okazanie, na ekranie przenośnego urządzenia elektronicznego, ważnego biletu. Urządzenie musi mieć możliwość wyświetlanie obrazów o rozmiarze co najmniej 25 na 25 mm. W ten sposób osoba dokonująca kontroli biletu będzie mogła zeskanować, za pomocą terminala mobilnego, kod Aztec (QR kod), znajdujący się na internetowym bilecie.

Reklama
Reklama

Oferta jest na razie dostępna na połączenia krajowe. Już niedługo ma być dostępna również  dla  osób korzystających z połączeń międzynarodowych.

- Wystarczy, że podczas  kontroli  pasażer pokaże konduktorowi kod biletu na ekranie smartphona, laptopa czy tabletu –  podaje PKP Intercity.

Do tej pory pasażerowie musieli  drukować bilet  kupiony w systemie sprzedaży internetowej, teraz wystarczającym dowodem zakupu biletu jest kod Aztec na ekranie telefonu/komputera/tabletu.

Pozostało jeszcze 81% artykułu
Reklama
Biznes
Coś eksplodowało w zakładach zbrojeniowych na Uralu. Fala uderzeniowa i chmura w kształcie grzyba
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Materiał Promocyjny
Trzy dekady budowy niemiecko-polskiej współpracy
Biznes
Orange Polska zaskoczył siłą IT i smartfonów. Ale to hurt ma przynieść prawdziwe zyski
Biznes
Zmiana w unijnym programie SAFE? Porozumienie USA–Indie i spór UE z Chinami
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Człowiek w centrum zmian w organizacji
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Reklama
Reklama