Paccor to nowa nazwa spółki wydzielonej ze znanego na świecie fińskiego producenta opakowań plastikowych Huhtamaki. Firma ta pod koniec 2011 roku zdecydowała się wdrożyć system chmurowy, który rozwiązał problem komunikacji wewnątrz firmy, której fabryki rozlokowane są w różnych miejscach na świecie. Dzięki temu koncern mógł zwiększyć elastyczność i mobilność wśród swoich pracowników. Wdrożeniem tego rozwiązania zajęła się firma Proximus, polski integrator rozwiązań informatycznych.

W ciągu sześciu tygodni inżynierowie z Proximusa opracowali na potrzeby Paccoru rozwiązanie chmurowe, które objęło trzy aplikacje: portal do konsolidacji i automatyzacji procesu zatwierdzania zakupów, książkę kontaktów oraz bibliotekę dokumentów firmowych. Do stworzenia tego rozwiązania Proximus wykorzystał technologię Microsoft SharePoint. Wdrożenie pozwoliło na ujednolicenie sprzętu komputerowego wykorzystywanego w działach marketingu i IT, a to z kolei umożliwiło oszczędności związane z systemami dyskowymi, na których przechowywane są katalogi użytkowników oraz poczta elektroniczna.

Dodatkowo w ramach pakietu Office Pro Plus wszyscy pracownicy Paccoru mogą zgodnie z międzynarodowymi standardami komunikacji porozumiewać się z kontrahentami na całym świecie i z oddziałami swojej firmy. Obecnie z rozwiązania tego korzysta 500 osób w Europie, docelowo liczba ta ma wzrosnąć do 1100. Wartość rocznej inwestycji za licencje wynosi 150 tys. euro.