Prezentując Urusa włoska firma dołączyła do Bentleya, Maserati i Ferrari, którzy już przedstawili swoje duże i drogie SUV-y. W 2002 r. przed szereg producentów luksusowych samochodów sportowych wyszło Porsche, które wypuściło na rynek Cayenne. Obecnie model ten stanowi połowę sprzedaży niemieckiej marki.
Lamborghini nie podjęło jeszcze ostatecznej decyzji w sprawie produkcji. Jeśli samochód wejdzie na rynek, stanie się to w latach 2016 lub 2017, a firma spodziewa się rocznej sprzedaży na poziomie 3 tys. sztuk.
Według instytutu IHS Automotive do 2015 r. zapotrzebowanie na luksusowe SUV-y w Chinach wzrośnie o 49 proc. do 265 tys. samochodów. To najszybciej rozwijający się segment aut na potężnym chińskim rynku. Dlatego nawet marki słynące z najdroższych samochodów sportowych takie jak Maserati, Bentley, Ferrari i Lamborghini decydują się na produkcję luksusowych SUV-ów. Włoski producent z logo byka spodziewa się zwiększenia swojej sprzedaży w Chinach o 5-10 proc.