Budowa zakładu produkującego porcjowaną kawę pod marką Nespresso w szwajcarskim Romont ruszy jeszcze w tym roku. Produkcja ma rozpocząć się tam w 2015 roku. W Romont pracę znajdzie 400 osób.
W tym roku mijają trzy lata od kiedy firma Nespresso uruchomiła fabrykę w Avenches w Szwajcarii. Inwestycja kosztowała ją wówczas także 300 mln franków, czyli ok. 1 mld zł.
Należąca do giganta spożywczego Nestle firma tłumaczy, że budowa kolejnej fabryki jest konieczna ze względu na rosnącą sprzedaż porcjowanej kawy (używa się jej w przystosowanych do kapsułek ekspresach).
W roku 2011 sprzedaż działającej od 25 lat firmy Nespresso sięgnęła 3,5 mld franków. Była o około jedną piątą wyższa niż rok wcześniej. Szwajcarzy sprzedają swoje kawy i ekspresy przez internet (przypada na niego nieco ponad 50 proc. sprzedaży) oraz w butikach. Na koniec 2011 roku Nespresso - obecne w ponad 50 krajach - miała ich 270. W tym roku zamierza otworzyć ponad 40 kolejncyh.
W Polsce na razie Szwajcarzy mają jeden butik w Warszawie. Nespresso jest jedną z wiodących, obok - Nescafe Dolce Gusto (też Nestle), Tassimo (Kraft Foods) oraz Cafissimo (Tchibo) – graczem na rynku kawy w kapsułkach.