Reklama

Powstanie kolejny zakład Nespresso

300 mln franków szwajcarskich wyda gigant spożywczy na budowę fabryki kawy w kapsułkach. Popyt na nią rośnie także coraz szybciej w Polsce

Publikacja: 04.05.2012 17:42

Powstanie kolejny zakład Nespresso

Foto: AFP

Budowa zakładu produkującego porcjowaną kawę pod marką Nespresso w szwajcarskim Romont ruszy jeszcze w tym roku. Produkcja ma rozpocząć się tam w 2015 roku. W Romont pracę znajdzie 400 osób.

W tym roku mijają trzy lata od kiedy  firma Nespresso uruchomiła fabrykę w Avenches w Szwajcarii. Inwestycja kosztowała ją wówczas także 300 mln franków, czyli ok. 1 mld zł.

Należąca do giganta spożywczego Nestle firma tłumaczy, że budowa kolejnej fabryki jest konieczna ze względu na rosnącą sprzedaż porcjowanej kawy (używa się jej w przystosowanych do kapsułek ekspresach).

W roku 2011 sprzedaż działającej od 25 lat firmy Nespresso sięgnęła 3,5 mld franków. Była o około jedną piątą wyższa niż rok wcześniej. Szwajcarzy sprzedają swoje kawy i ekspresy przez internet (przypada na niego nieco ponad 50 proc. sprzedaży) oraz w butikach. Na koniec 2011 roku Nespresso - obecne w ponad 50 krajach - miała ich 270. W tym roku zamierza otworzyć ponad 40 kolejncyh.

W Polsce na razie Szwajcarzy mają jeden butik w Warszawie. Nespresso jest jedną z wiodących, obok - Nescafe Dolce Gusto (też Nestle), Tassimo (Kraft Foods) oraz Cafissimo (Tchibo) – graczem na rynku kawy w kapsułkach.

Reklama
Reklama

Firma badawcza GfK Polonia policzyła, że w ubiegłym roku kategoria małego AGD wzrosła 8,1 proc. ilościowo i 11,7 proc. wartościowo w porównaniu do 2010 r. Największą dynamikę w tej kategorii zanotowały ekspresy kapsułkowe z 61 proc. wzrostem ilościowym i 41 proc. wartościowym.

Biznes
Burza wokół KPO, sprzeciw Zełenskiego wobec planu Trumpa i kolejny rekord WIG
Biznes
Drożdż z Orange: po #Polskim5G zostały wspomnienia. I to nie najlepsze
Biznes
Rusza kwantowa rewolucja w Polsce
Biznes
USA chcą podwyżek cen leków w Europie. Trump naciska na koncerny farmaceutyczne
Biznes
E-aut przybywa, producenci mają kłopoty
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama