Auto pokazano na 26. dorocznym sympozjum w Los Angeles poświęconym pojazdom elektrycznym. Samochód o zasięgu 160 km i minimalnym czasie 6 godzin ładowania baterii pojawi się w sprzedaży początkowo tylko w tym stanie, w podstawowej cenie 49 800 dolarów. Japoński producent liczy na dość skromną sprzedaż 2600 sztuk w ciągu 3 lat.
Szef pionu sprzedaży Toyoty w USA, Bob Carter wyraził w imieniu firmy nadzieję, że samochód przyciągnie wyrafinowanych adeptów nowej technologii, podobnie jak to było w przypadku hybrydowego Priusa 15 lat wcześniej.
- To mieszanina wszystkiego co najlepsze dwóch światów. Całkowicie nowy RAV4 EV łączy w sobie sprawność pojazdu elektrycznego z wszechstronnością małego pojazdu sportowo-użytkowego. Tak naprawdę jedyny elektryczny SUV na rynku – dodał.
Samochód jest ponad dwukrotni droższy od wersji z napędem benzynowym, jego użytkownik musi liczyć się z trudnościami w dłuższej jeździe poza miastem (kwestia ładowania), więc będzie pewno ciężko przekonać do jego kupowania. - Jest przeznaczony dla konsumentów, dla których najważniejsze jest środowisko – dodał Carter.
Sprzedaż RAV4 EV ruszy latem w San Francisco, Los Angeles, hrabstwie Orange i San Diego. Producent jest bardzo ciekawy reakcji rynku.