FoodCare oskarża Maspex o kradzież

22 maja do Prokuratury Rejonowej Prądnik Biały zostało złożone zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez firmę Maspex

Publikacja: 23.05.2012 14:46

FoodCare oskarża Maspex o kradzież

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Dotyczy kradzieży koncepcji reklamowych opracowanych dla marki Frugo, do których wyłączne prawa posiada firma FoodCare.

FoodCare wyjaśnia, że do naruszenia własności doszło 11 maja 2012 r. gdy firma Maspex Wadowice rozpoczęła kampanię reklamową swoich produktów Life. Kampania ta opierała się na koncepcji kreatywnej o nazwie „Charaktery Frugo" stworzonej przez Agencję Heads Advertising Art Fm dla marki Frugo, produkowanej obecnie przez FoodCare.

Koncepcja kreatywna marki Frugo dotycząca napojów owocowych powstała w 2004 r. Znajdowała się ona na ogólnie dostępnej stronie Agencji Heads Advertising Art Fm Sp. z o.o. przez wiele lat. Kampania reklamowa produktu Life firmy Maspex opiera się na niemal identycznej koncepcji graficznej, jak i tekstowej, co kampania reklamowa produktu Frugo firmy FoodCare. Jest ona na tyle unikalna, że oczywistym jest fakt naruszenia praw autorskich Agencji Heads Advertising Art Fm.

- Działanie firmy Maspex Wadowice z dużym prawdopodobieństwem realizuje znamiona przestępstwa z art. 284 § 1 Kodeksu karnego w zw. z art. 115 ust. 1 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. W załączeniu przedstawiamy oświadczenie Agencji Heads Advertising Art Fm potwierdzające wyłączność praw dla marki Frugo – mówi mecenas Katarzyna Mossór reprezentująca spółkę FoodCare.

Firma należąca do Wiesława Włodarskiego tłumaczy, że  wprowadzone do obrotu przez firmę Maspex napoje owocowe Life, są łudząco podobne do marki Frugo firmy FoodCare poprzez użycie identycznych kolorów napojów i haseł reklamowych, mających na celu doprowadzenie do skojarzenia obu marek. „Działania reklamowe firmy Maspex naruszają wiec nie tylko prawa autorskie, ale również pasożytują na renomie marki Frugo" – informuje firma.

- Podchodzimy do tych doniesień bardzo spokojnie, bo to standardowe i charakterystyczne dla tej firmy działanie, często przez FoodCare stosowane. W żadnym wypadku w naszej kampanii nie dostrzegamy jakichkolwiek naruszeń, tym bardziej, że z kampanią wystartowaliśmy znacznie wcześniej, dlatego nie może być mowy o jakimkolwiek kopiowaniu koncepcji kampanii firmy FoodCare – mówi Dorota Liszka, rzecznik prasowy Maspeksu. - Ponadto kampania spółki FoodCare nigdy wcześniej nie była emitowana w żadnych mediach. Pytanie więc kto kogo kopiuje? Co również ważne - nasza kampania w całości powstała u nas - zawiera kilkanaście oryginalnych projektów wykorzystujących istniejące w mowie potocznej hasła, którymi konsument może się bawić – dodaje.

Maspex nie zamierza zmieniać swojej strategii. - Nowoczesna i dynamiczna konwencja produktu Life nadal będzie rozwijana – mówi Liszka. - Wspierająca sprzedaż kampania będzie zaskakiwać konsumentów nowymi odsłonami wykorzystującymi istniejące w mowie potocznej hasła - humorystycznymi, przewrotnymi treściami, którymi konsument może się bawić. Działania firmy FoodCare traktujemy jako próbę zablokowania prowadzonych przez nas działań reklamowych dla marki Life, z powodu jej dobrych wyników sprzedaży – dodaje.

Dotyczy kradzieży koncepcji reklamowych opracowanych dla marki Frugo, do których wyłączne prawa posiada firma FoodCare.

FoodCare wyjaśnia, że do naruszenia własności doszło 11 maja 2012 r. gdy firma Maspex Wadowice rozpoczęła kampanię reklamową swoich produktów Life. Kampania ta opierała się na koncepcji kreatywnej o nazwie „Charaktery Frugo" stworzonej przez Agencję Heads Advertising Art Fm dla marki Frugo, produkowanej obecnie przez FoodCare.

Pozostało 86% artykułu
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca