Dotyczy kradzieży koncepcji reklamowych opracowanych dla marki Frugo, do których wyłączne prawa posiada firma FoodCare.
FoodCare wyjaśnia, że do naruszenia własności doszło 11 maja 2012 r. gdy firma Maspex Wadowice rozpoczęła kampanię reklamową swoich produktów Life. Kampania ta opierała się na koncepcji kreatywnej o nazwie „Charaktery Frugo" stworzonej przez Agencję Heads Advertising Art Fm dla marki Frugo, produkowanej obecnie przez FoodCare.
Koncepcja kreatywna marki Frugo dotycząca napojów owocowych powstała w 2004 r. Znajdowała się ona na ogólnie dostępnej stronie Agencji Heads Advertising Art Fm Sp. z o.o. przez wiele lat. Kampania reklamowa produktu Life firmy Maspex opiera się na niemal identycznej koncepcji graficznej, jak i tekstowej, co kampania reklamowa produktu Frugo firmy FoodCare. Jest ona na tyle unikalna, że oczywistym jest fakt naruszenia praw autorskich Agencji Heads Advertising Art Fm.
- Działanie firmy Maspex Wadowice z dużym prawdopodobieństwem realizuje znamiona przestępstwa z art. 284 § 1 Kodeksu karnego w zw. z art. 115 ust. 1 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. W załączeniu przedstawiamy oświadczenie Agencji Heads Advertising Art Fm potwierdzające wyłączność praw dla marki Frugo – mówi mecenas Katarzyna Mossór reprezentująca spółkę FoodCare.
Firma należąca do Wiesława Włodarskiego tłumaczy, że wprowadzone do obrotu przez firmę Maspex napoje owocowe Life, są łudząco podobne do marki Frugo firmy FoodCare poprzez użycie identycznych kolorów napojów i haseł reklamowych, mających na celu doprowadzenie do skojarzenia obu marek. „Działania reklamowe firmy Maspex naruszają wiec nie tylko prawa autorskie, ale również pasożytują na renomie marki Frugo" – informuje firma.