Przetarg na budowę trasy S8 na odcinku Powązkowska – Modlińska wraz z mostem Grota został ogłoszony w pierwszej połowie grudnia 2011 roku. Jego wartość szacowana jest na 930 mln zł. To jeden z dwóch dużych trwających obecnie przetargów na budowę dróg w Polsce.

Do pierwszego etapu postępowania zgłosiły się 22 firmy. Dwie nie przeszły prekwalifikacj, to Alpine i NDI. W obu przypadkach zdecydował brak zaufania rządu do wykonawców. Uzasadniając swoją decyzję, drogowcy powołali się na prawo zamówień publicznych, zgodnie z którym można wykluczyć firmę z przetargu, jeżeli w ciągu trzech ostatnich lat odstąpiła od umowy z nią, a wartość niezrealizowanego zamówienia wynosi co najmniej 5 proc. wartości umowy. Argumentację GDDKiA podzieliła Krajowa Izba Odwoławcza.

Alpine wciąż pozostaje w sporze z rządem w sprawie tego kto zerwał umowę na budowę 18,3 km odcinka trasy A1  i rząd od Skarbu Państw odszkodowania w wysokości 1 mld zł. Na początku 2011 roku została rozwiązana umowa konsorcjum firm NDI i SB Granit na budowę trasy A4. W czerwcu nastąpiło wypowiedzenie umowy z chińskim konsorcjum Covec, które budowało dwa odcinki A2 między Łodzią a Warszawą.

Wśród 20  firm, które zostały poproszone o złożenie ofert cenowych  znajduje się m.in. Bogl a Krysl, Polimex Mostostal, Bilfinger Berger Budownictwo, Skanska czy hiszpańska FCC Construction.