Jednym z nich jest trasa Radzymin – Marki, czyli obwodnica Marek, kolejnym odcinek. Piłsudskiego w Markach do węzła Drewnica, wraz z węzłem.
Premier Donald Tusk w tzw. II exposé, wygłoszonym w październiku br., zapowiedział, że w 2013 r. ogłoszony zostanie przetarg na budowę obwodnicy Marek w trybie „zaprojektuj i zbuduj". To przesądziło przyspieszenie realizacji inwestycji. Droga wylotowa przez Marki w kierunku Białegostoku jest najbardziej obciążoną trasą w całej Polsce.
Obwodnica Marek będzie częścią korytarza I (Warszawa – przejście graniczne w Budzisku) obecnej sieci TEN-T oraz przyszłej europejskiej bazowej sieci TEN-T, czyli najważniejszym połączeniem Polski oraz innych państw UE z krajami bałtyckimi – Litwą, Łotwą i Estonią.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Przygotowuje równolegle inwestycje, które będą realizowane z budżetu na lata 2014 – 2020. Jak podaje szczeciński oddział GDDKiA, inwestycja, która znajduje się w Wieloletnich Ramach Finansowania na lata 2014-2020 jest m.in. obwodnica Koszalina i Sianowa w ciągu drogi S6 wraz z odcinkiem drogi S11 do węzła Szczecińska. Obecnie oddział opracowuje dokumentacje projektową.