Przed rokiem przychody Grupy Żywiec były o 0,4 proc. wyższe, a zysk  netto przewyższał tegoroczny o 10 proc. Zysk z działalności operacyjnej w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy tego roku wyniósł prawie 312,3 mln zł, wobec 334,3 mln zł rok wcześniej.

Tylko w trzecim kwartale Żywiec miał 987,7 mln zł przychodów, wobec ponad 1 mld zł rok wcześniej. W tym czasie zysk operacyjny grupy wyniósł 195, 2 mln zł, wobec 175 mln zł rok wcześniej, a zysk netto zwiększył się ze 128,8 mln zł w 2011 roku, do 145 mln zł.

- Wpływ na nasze wyniki miały zmiany w kanałach sprzedaży polskiego rynku piwa w połączeniu z wysokimi cenami surowców i kursami walut – mówi Sebastian Tołwiński, rzecznik prasowy Grupy Żywiec.

Wyniki zanotowane tylko w III kwartale tłumaczy efektami, które przynoszą nowości rynkowe. - Z drugiej natomiast III kwartał 2011 r., na tle którego pokazujemy wyniki III kwartału 2012 był dla całej branży słaby. Rynek piwa spadł wtedy o 3 proc., głównie z powodu bardzo słabej pogody w lipcu 2011 roku – mówi Tołwiński.

W III kwartale Grupa Żywiec zwiększyła przychody ze sprzedaży piwa o 3,6  proc, choć na całość przychodów wpływ miały także spadki sprzedaży mocnych alkoholi. - Nadal będziemy wzmacniać nasze największe walory: wyróżniające marki piwne oraz inwestować w kolejne nowości rynkowe – mówi Tołwiński. - W 2012 r. Grupa Żywiec zaoferowała konsumentom Warkę Radlera, nową odmianę Desperadosa oraz ponownie wprowadziła do sprzedaży unikalne piwo zimowe Tatra Grzaniec. Rynek na te nowości zareagował pozytywnie, np. Warka Radler osiągnęła 1,2 proc. udziałów rynkowych.