Do 2015 r. gigant ze Stuttgartu planuje premiery trzech kompaktów, oprócz aut serii A i B, bo postanowił podjąć walkę z BMW i Audi i odzyskać do końca dekady pierwsze miejsce w segmencie premium.
Nowy model CLA będzie powstawać wyłącznie w fabryce w Kecskemet na Węgrzech i dostępny na rynku od kwietnia 2013. To drugie auto Mercedesa pochodzące z tego kraju, po samochodach serii B.
- Zaledwie 10 miesięcy temu uruchomiliśmy ten zakład i wtedy powiedzieliśmy, że pierwszy egzemplarz CLA zjedzie z jego taśmy montażowej. Papryka nie będzie więc najbardziej znanym węgierskim produktem eksportowym — powiedział na konferencji prasowej w Kecskemet prezes Dieter Zetsche. — Dzięki tej fabryce CLA pomoże firmie Mercedes stać się graczem numer jeden w segmencie premium najpóźniej do 2020 r.
Zetsche przyjechał na konferencję prasową z premierem Wiktorem Orbanem nowym błyszczącym szarym autem CLA.
Dla premiera Węgier była to rzadko spotykana okazja do radości w raczej kiepsko spisującej się gospodarce, która walczy z drugą recesją w ciągu 4 lat. Ostatnie dane wskazują, że np. handel detaliczny zmalał w listopadzie o 4 proc.