Ericsson, szwedzki producent infrastruktury telekomunikacyjnej, ogłosił raport finansowy za czwarty kwartał 2012 roku. Firma o 5 proc. poprawiła wyniki sprzedaży, co związane było ze zwiększonymi inwestycjami operatorów sieci komórkowych w szybki Internet LTE.
- Przez cały rok 2012 naszym największym rynkiem zbytu była Ameryka Północna ze względu na kontynuowane inwestycje w mobilne usługi szerokopasmowe oraz popyt na usługi – stwierdził w komentarzu Hans Vestberg, prezes i dyrektor generalny Ericssona.
Sprzedaż Ericssona w ostatnich trzech miesiącach minionego roku wyniosła 66,9 mld koron.
Lider rynku telekomunikacyjnego poniósł jednak w tym okresie stratę w wysokości 6,4 mld koron, wynikającą w przeważającej mierze z kosztów wygenerowanych przez spółkę ST-Ericsson, producenta półprzewodników służących do transmisji bezprzewodowej. Koszty obsługi tego joint venture, z którego postanowił wycofać się drugi udziałowiec, STMicroelectronics, wyniosły 8 mld koron. Analitycy spodziewali się nawet większej straty po stronie Ericssona.
Roczna sprzedaż koncernu utrzymała się na poziomie podobnym do tego z 2011 roku i wyniosła 227,8 mld koron.