Bruksela zażądała przedstawienia w tym czasie planu restrukturyzacji PSA Peugeot Citroen.
Swą decyzję Bruksela uzasadniła koniecznością udzielenia tej gwarancji dla zapewnienia bankowi PSA Finance dostępu do rynku i uniknięcia wszelkich skutków zarażenia francuskiego systemu bankowego, co zaszkodziłoby kosztom finansowania banków.
Bank PSA Finance (BPF) zajmujący się finansowaniem zakupu samochodów obu marek, Peugeot i Citroen w systemie sprzedaży ratalnej, nie był w stanie sam refinansować się z powodu trudności finansowych całej grupy PSA.
Komisja dodała jednak, ze ponieważ z pomocy skorzysta nie tylko Bank PSA Finance, ale także cała grupa, to Francja musi przedstawić Komisji plan restrukturyzacji grupy PSA. Na tej podstawie Komisja podejmie ostateczną decyzję o udzielonej pomocy.
Rzecznik grupy samochodowej stwierdził, że komunikat Brukseli jest zgodny z harmonogramem, a ostatecznej decyzji oczekuje się latem. Przypomniał, że PSA prowadzi już restrukturyzację we Francji i zgodziła sie na warunki w zamian za gwarancje państwowe.