PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiła sześć przetargów na realizacje prac. Na oferty czeka do początku kwietnia.
Projekt jest kolejnym, obok projektów rewitalizacyjnych, których realizacja ma przyczynić się do wykorzystania unijnych dotacji na kolej na lata 2007 - 2013. Został zakwalifikowany do realizacji, po tym, jak Komisja Europejska nie zgodziła się na przesunięcie część puli na inwestycje drogowe.
Jak mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik PKP PLK realizacja projektu przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa ruchu drogowego i przyczyni się do zmniejszenia ryzyka kolizji na przejazdach kolejowych.
Prace mają być prowadzone na 68 liniach na terenie całej Polski. Będą wiązały się np. z instalacją samoczynnej sygnalizacji przejazdowej, wymianą wyeksploatowanych urządzeń lub z wymianą nawierzchni na przejeździe.
W kwietniu zeszłego roku Bruksela zgodziła się by część spodków, których PKP PLK nie będzie w stanie wydać na modernizacji linii kolejowych, zostało wydanych na rewitalizację tras, czyli przywrócenie ich oryginalnych parametrów oraz właśnie na projekt przejazdowy poprawiający bezpieczeństwo na przejazdach drogowo – kolejowych.