Konsorcjum Salini Polska i Kobylarnia za dokończenie 64 km odcinak autostrady chce 1 mld 58 mln zł. To polsko – włoskie konsorcjum GDDKIA wskazała w pierwszym podejściu do budowy tego odcinka. Po odwołaniu złożonym przez jednego z pozostałych startujących w przetargu, Krajowa Izba Odwoławcza nakazała ponowne rozpatrzenie złożonych ofert, tym razem sprawdzając czy chętni mają niezbędne zaplecze by podołać realizacji inwestycji .Tak by nie powtórzyła się sytuacja z budową 50 km odcinka autostrady A2 przez chiński Covec. KIO wskazała, że wykonawca ( z liderem Salini Polska) ma jednoznacznie określić do którego spośród dwóch postępowań przetargowych dedykuje wskazany w ofertach potencjał techniczny i kadrowy.
GDDKIA po wyroku KIO wezwała uczestników przetargu do uzupełnienia dokumentacji i raz jeszcze wybrała ofertę Salini.
Kolejnym etapem będzie teraz wznowienie kontroli postępowań przetargowych przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych po którym nastąpi podpisanie umów. Prace na trzech odcinkach autostrady ruszą w II kwartale bieżącego roku. Na dokończenie budowy autostrady A1 wykonawcy będą mieli 11 miesięcy na odcinku Czerniewice - Brzezie oraz 12 miesięcy na odcinku Brzezie - Kowal.