Wyniki AwtoWAZ (90 tys. pracowników) za miniony rok okazały się słabe. Zysk netto był prawie 15 razy niższy od tego z 2011 r i wyniósł 211 mln rubli (6,9 mln dol.).
Pomimo niskiego wyniku kierujący rosyjsko-francusko-japońskim (alians Renault-Nissan ma 25 proc.) koncernem podnieśli sobie płace 2,2 raza. W sumie 14 członków zarządu dostało 335 mln rubli (10,9 mln dol.) płac i premii.
Przychody koncernu zwiększyły się o 5 proc. do 183 mld rubli (5,98 mld dol.). Aktywa netto urosły o pół miliarda rubli do 32,7 mld rubli (1,2 mld dol.).
W opublikowanym komunikacie koncern tłumaczy kiepski wynik przede wszystkim zakończeniem przez państwo programu utylizacji starych aut. Dzięki dopłatom z budżetu, Rosjanie mogli oddać ponad 10-letnie auta na złom i kupić o 1/3 taniej wybrane modele klasy ekonomicznej. Tu największą popularnością cieszył się sztandarowy produkt AwtoWAZ - Łada.
Analitycy uspokajają, że opublikowane wyniki są liczone według zasad księgowości rosyjskiej. Trzeba poczekać na wyniki według księgowości międzynarodowej. Te powinny okazać się lepsze.