Wybór wykonawcy budowy trasy S8 na odcinku Powązkowska-Modlińska wraz z remontem mostu Grota Roweckiego rozpoczął się w grudniu 2011 roku. Na oferty GDDKiA czekała do 9 stycznia. Wybór najkorzystniejszej oferty odsuwał się w czasie przez odwołania firm, którym nie podobały się decyzje zapadające na poszczególnych etapach postępowania. Wartość kontraktu była szacowana na ok. 933 mln zł.
Od wykluczenia z dalszego postępowania po pierwszym jego etapie, czyli ocenie formalnej do Krajowej Izby Odwoławczej odwołały się NDI i Alpine. Budimex odwoływał się w związku z zapisami w przetargu, które zdaniem przedstawicieli firmy, wszystkie ryzyka p przerzucają na wykonawcę.
Do pierwszego etapu zgłosiło się 22 podmiotów, ostatecznie złożonych zostało sześć ofert cenowych. Najniższa należąca do konsorcjum Astaldi opiewała na 544 mln zł m czyli ok. 58 proc. kosztorysu. Kolejna, warta 796 mln zł należała do Metrostawu. Najdroższą ofertę, wartą 1,78 mld zł założyło konsorcjum firm Budimex i Ferrovial Agroman.
Wybrane konsorcjum, czyi Astaldi i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów ma 27 miesięcy na realizację prac od podpisania umowy, co ma nastąpić w kwietniu 2013 roku, po tym jak postępowanie skontroluje Prezes Urzędu Zamówień Publicznych.