Rewitalizacja linii 131 Bytom Północ – Tarnowskie Góry oraz Kalety – Strzebiń jest realizowana w ramach prac na odcinki Bydgoszcz Główna – Zduńska Wola – Chorzów Batory. Prace mają zakończyć się do 30 listopada 2013 roku. Wówczas pociągi będą mogły po trasie poruszać się z prędkością rozkładową 120 km/h (obecnie 50-60 km/h), co skróci czas przejazdu o około 24 minuty na odcinkach Bytom Północ – Tarnowskie Góry oraz Kalety – Strzebiń.
Inwestycja jest realizowana z środków budżetowych. PKP PLK na realizację inwestycje przeznaczyła 61,8 mln zł. Najtańsza oferta należąca do Dolnośląskiego Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej DOLKOM z Wrocławia i Przedsiębiorstwa Remontowo Budowlanego opiewa na 64,1 mln zł.
Najdrożej, aż na 90,74 mln zł prace wyceniło konsorcjum Intercor, Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie i Przedsiębiorstwo Inżynieryjno-Budowlane Armex .
O kontrakt ubiegała się m.in. czeska OHL wyceniając kontrakt na 71 mln zł, Torpol którego oferta opiewa na 70,2 mln zł czy Hiszpańska Vias Vconstrucciones która prace wyceniła na 75,9 mln zł.
Wszyscy wykonawcy zadeklarowali, że na prace udzielą 36 miesięcy gwarancji.