Reklama

9 chętnych na rewitalizację torów z Bydgoszczy do Chorzowa

Inwestycja została wyceniona przez PKP Polskie Linie Kolejowe na 61,8 mln zł, najtańsza oferta jest droższa o ponad 2 mln zł

Publikacja: 20.03.2013 17:17

Rewitalizacja linii 131 Bytom Północ – Tarnowskie Góry oraz Kalety – Strzebiń jest realizowana w ramach  prac na odcinki Bydgoszcz Główna – Zduńska Wola – Chorzów Batory. Prace mają zakończyć się  do 30 listopada 2013 roku. Wówczas pociągi będą mogły  po trasie poruszać się z prędkością  rozkładową   120 km/h (obecnie 50-60 km/h), co   skróci czas przejazdu o około 24 minuty na odcinkach Bytom Północ – Tarnowskie Góry oraz Kalety – Strzebiń.

Inwestycja jest realizowana z środków budżetowych.   PKP PLK na realizację inwestycje przeznaczyła 61,8 mln zł. Najtańsza oferta  należąca do Dolnośląskiego Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej DOLKOM  z Wrocławia i Przedsiębiorstwa    Remontowo  Budowlanego  opiewa na 64,1 mln zł.

Najdrożej, aż na 90,74 mln zł  prace wyceniło konsorcjum Intercor,  Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie  i  Przedsiębiorstwo Inżynieryjno-Budowlane Armex .

O kontrakt ubiegała się m.in. czeska OHL  wyceniając kontrakt na 71 mln zł, Torpol którego oferta  opiewa na 70,2 mln zł czy Hiszpańska Vias Vconstrucciones która prace wyceniła na 75,9 mln zł.

Wszyscy wykonawcy zadeklarowali, że na prace udzielą 36 miesięcy gwarancji.

Reklama
Reklama

Kontrakt przewiduje opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych, polegających między innymi na wymianie nawierzchni kolejowej, wymianie rozjazdów, przebudowie nawierzchni na przejazdach kolejowych i rewitalizacji obiektów inżynieryjnych. W ramach tych prac zostanie również kompleksowo przebudowana sieć trakcyjna na odcinku Kalety – Strzebiń. Ponadto zaplanowano prace w branżach automatyki kolejowej i elektroenergetyki.

Rewitalizacja linii 131 Bytom Północ – Tarnowskie Góry oraz Kalety – Strzebiń jest realizowana w ramach  prac na odcinki Bydgoszcz Główna – Zduńska Wola – Chorzów Batory. Prace mają zakończyć się  do 30 listopada 2013 roku. Wówczas pociągi będą mogły  po trasie poruszać się z prędkością  rozkładową   120 km/h (obecnie 50-60 km/h), co   skróci czas przejazdu o około 24 minuty na odcinkach Bytom Północ – Tarnowskie Góry oraz Kalety – Strzebiń.

Reklama
Biznes
USA chcą podwyżek cen leków w Europie. Trump naciska na koncerny farmaceutyczne
Biznes
E-aut przybywa, producenci mają kłopoty
Biznes
Prezydent USA wzywa prezesa Intela do dymisji. Trump: Ogromny konflikt interesów
Biznes
Nowy rekord liczby niewypłacalnych firm w Polsce
Biznes
Inwestorzy uznali, że Berkshire bez Buffetta to już nie to samo
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama