Zanim umowa z wykonawcą zostanie podpisana konieczna jest kontrola dokumentacji przetargowej przez Urząd Zamówień Publicznych. Jeżeli żaden z pozostałych uczestników przetargu się od wyniku postępowania nie odwoła umowa zostanie podpisana w kwietniu.

Nowy wykonawca będzie miał 18 miesięcy na dokończenie prac. Budowa węzła Dębica jest kamieniem milowym, który musi zostać osiągnięty w ciągu 6 miesięcy od daty wejścia na plac budowy.

Kontrakt będzie obejmować dokończenie budowy autostrady A4 na odcinku węzeł Krzyż – węzeł Dębica Pustynia wraz z drogami dojazdowymi, a także odbudowę dróg lokalnych. W zakres robót wchodzi dokończenie m.in. 34,7 km odcinka autostrady, budowa dwóch węzłów - Dębica – Żyraków i Dębica – Pustynia, budowa 5 mostów, 9 wiaduktów w ciągu autostrady, 11 wiaduktów nad autostradą oraz 3 przejść dla zwierząt, 1 estakady i 1 przejście dla pieszych czy budowa obwodu utrzymania autostrady OUA Straszęcin.

Do przetargu zgłosiło się trzech chętnych. Oferta konsorcjum w którym znajduje się Budimex była najtańsza (981 mln zł) i o 140 mln zł niższa od kosztorysu GDDKiA. Najwyższa oferta wyceniona na 1,27 mld zł brutto wpłynęła od konsorcjum firm, którego liderem jest Salini Polska.

Budowę odcinka rozpoczęło konsorcjum SIAC Construction Ltd, PBG, APRIVIA i Hydrobudowa Polska. Wykonawca wystąpił o zwiększenie wartości kontraktu o 200 mln zł, na co GDDKiA się nie zgodziła. Zaawansowanie prac w momencie zerwania umowy wynosiło 48 proc.