Rząd podjął decyzję o aktualizacji Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015 o inwestycje, które będą realizowane w latach 2014 – 2020 z dotacji unijnych.
Rząd planuje kontynuację realizacji inwestycji drogowych na drogach szybkiego ruchu, tak by powstała spójna siec drogowa. Jak w uzasadnieniu zmiany Programu podała Rada Ministrów, aby zachować ciągłość realizacji inwestycji drogowych, przetargi muszą być ogłoszone jeszcze w 2013 roku, tak by wykonawcy mogli wejść na place budowy w roku 2014.
Dzięki temu, nie tylko firmy obecne na polskim rynku nie będą miały roku przerwy w realizacji kontraktów drogowych, ale i przyspieszy napływ unijnych dotacji do Polski przyznanych w ramach kolejnego budżetu.
Rząd liczy, że na kolejne siedem lat na inwestycje w Polska infrastrukturę trafi ok. 20 mld euro, z tego ok. 10 mld euro na inwestycje w nowe drogi.
Na liście inwestycji na realizację których przetargi mają zostać ogłoszone jeszcze w tym roku znajduje się m.in. trasa S3 na odcinku Sulechów – Lubawka, fragmenty drogi ekspresowej nr 5 Poznań – Wronczyn, Radomicko – Kaczkowo, Korzeńsko – Wrocław, Gniezno –Mielno. W planach jest również budowa brakujących fragmentów trasy S7 z Warszawy do Gdańska, ale i fragment drogi Radom – Skarżysko Kamienna wraz z obwodnicą Radomia, Chęciny – granica województwa świętokrzyskiego i Igołomska – Christo Botewa. Jeszcze w tym roku ma rozpocząć się wybór wykonawcy trasy S8 m.in. z Radziejowa do Paszkowa, obwodnicy Lublina na S19 czy trasa ekspresowa S51 z Olsztyna do Olsztynka. Projekt znajduje się w konsultacjach społecznych oraz uzgodnieniach międzyresortowych.