Przychody Kino Polska TV (nadawca stacji Kino Polska oraz dystrybutor kanałów z rodziny FilmBox) wzrosły w I kwartale o 14 proc. do 26,3 mln zł. Zysk operacyjny zwiększył się o prawie 29 proc. do 4,6 mln zł, a zysk netto wzrósł o ponad połowę do 4,3 mln zł.
- Jednym z istotnych czynników, kształtujących wyniki finansowe grupy, była sprzedaż reklam. Przychody z tego źródła wyniosły blisko 3,6 mln zł, co w porównaniu z tym samym okresem roku 2012 stanowi niemal 15 proc. wzrost. Wpłynęło na to m.in. zwiększenie średniej oglądalności Telewizji Kino Polska oraz większa częstotliwość emisji reklam, wprowadzona na tym kanale 1 lutego, a na kanale FilmBox – 1 marca – podaje firma.
Kino Polska wspólnie z Agorą startuje w konkursie rozpisanym przez Krajową Radę radiofonii i Telewizji konkursie na nowe kanały, które mają być nadawane w ramach jednego z pakietów naziemnej telewizji cyfrowej od kwietnia przyszłego roku.
- Jesteśmy przygotowani do uruchomienia Stopklatki TV w pierwszej połowie przyszłego roku i przekonani, że projekt ten stworzy interesujące perspektywy zarówno dla rozwoju spółki Stopklatka S.A., jak też całej naszej grupy kapitałowej - mówi Bogusław Kisielewski, dyrektor generalny Kina Polska TV.