Kupując smartfona patrzymy na cenę i producenta

Dla Polaków, którzy zdecydowali się na kupno smartfona, najważniejsze są dwie rzeczy: producent i cena – wynika z najnowszego raportu. Liderem rynku okazał się Samsung, detronizując Nokię.

Publikacja: 13.06.2013 12:38

Kupując smartfona patrzymy na cenę i producenta

Foto: Bloomberg

Jeszcze niedawno bezkonkurencyjna na polskim rynku była Nokia (18,23 procent badanych), jednak - choć nadal postrzegana jest jako solidna i godna zaufania marka, to w tym roku przegrywa z Samsungiem (29 procent) i jego flagowym produktem Galaxy. Dużą popularnością cieszą się też telefony firmy Sony (16,9 proc.) i HTC (14,94 proc.) wybierane przez internautów, ceniących jakość i funkcje multimedialne - wynika z raportu przygotowanego przez Porównywarkę Cen Okazje.info.

Sprzedaż telefonów i smartfonów w tym roku wzrosła o 23 procent. Jednak osoby poszukujące w sieci nowego telefonu, swój wybór w zdecydowanej większości uzależniają od dwóch czynników: producenta (56 procent) oraz ceny (20 procent). Producenci ścigają się, w więc w obniżkach i promocjach. Konsumenci mają, więc możliwość wyboru ofert, w których współczynnik ceny do parametrów technicznych, przedstawia się wyjątkowo korzystnie. Nadal największą popularnością wśród internautów cieszą się telefony tradycyjne, kosztujące nie więcej niż 300 zł (prawie 50 procent) oraz smartfony do 500 zł – 33,99 procent badanych.

Polacy wyraźnie polubili telefony dotykowe, które wybrało 80 procent respondentów raportu. Drugie miejsce telefonów klasycznych (10 proc.) wskazuje, że nadal przyciągają one szerokie grono odbiorców, głównie osoby starsze i dzieci, ze względu na cenę i łatwość obsługi. Według autorów raportu tendencja ta będzie się utrzymywać.

Bezkonkurencyjny okazał się tez system android (niemal 90 procent) oraz zapotrzebowanie na system dual sim (ponad 90 procent), w przypadku osób korzystających z dwóch telefonów. Ponad to z badań wynika, że Polacy chcą telefony „średnie" – ani duże, ani małe (ponad 60 procent) – na tyle duże by można było korzystać z internetu i funkcji multimedialnych, ale jednocześnie na tyle małe, by ich noszenie nie było uciążliwe. Jeśli chodzi o kolorystykę obudowy to na topie jest czerń (ponad 60 procent), na drugim miejscu biel (ponad 32 procent) a na trzecim miejscu (prawie 7 procent) kolor niebieski.

- Zgodnie z globalnymi tendencjami, już niebawem rynek telefonów w Polsce zmieni się po raz kolejny. Miejsce tradycyjnych modeli, służących przede wszystkim do prowadzenia rozmów i pisania smsów zajmą phablety, czyli urządzenia, łączące funkcje smartfona i tabletu – mówi Bartłomiej Adel Vent, specjalista Okazje.info i redaktor serwisu Gamenode.pl.

- Biorąc pod uwagę wyraźny wzrost zainteresowania funkcjonalnością Internetu w telefonie, w najbliższej przyszłości spodziewać się można również dominacji modeli wyposażonych w standard LTE – dodaje.

Jeszcze niedawno bezkonkurencyjna na polskim rynku była Nokia (18,23 procent badanych), jednak - choć nadal postrzegana jest jako solidna i godna zaufania marka, to w tym roku przegrywa z Samsungiem (29 procent) i jego flagowym produktem Galaxy. Dużą popularnością cieszą się też telefony firmy Sony (16,9 proc.) i HTC (14,94 proc.) wybierane przez internautów, ceniących jakość i funkcje multimedialne - wynika z raportu przygotowanego przez Porównywarkę Cen Okazje.info.

Sprzedaż telefonów i smartfonów w tym roku wzrosła o 23 procent. Jednak osoby poszukujące w sieci nowego telefonu, swój wybór w zdecydowanej większości uzależniają od dwóch czynników: producenta (56 procent) oraz ceny (20 procent). Producenci ścigają się, w więc w obniżkach i promocjach. Konsumenci mają, więc możliwość wyboru ofert, w których współczynnik ceny do parametrów technicznych, przedstawia się wyjątkowo korzystnie. Nadal największą popularnością wśród internautów cieszą się telefony tradycyjne, kosztujące nie więcej niż 300 zł (prawie 50 procent) oraz smartfony do 500 zł – 33,99 procent badanych.

Biznes
Minecraft uratował kinom półrocze
Biznes
Może być pirackie, byle zachodnie. Rosjanie nie chcą rosyjskiego IT
Biznes
Ustawa o Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta wreszcie na liście prac rządu
Biznes
Prezydent kontra rząd? Biznes wzywa do współpracy
Materiał Promocyjny
Obiekt z apartamentami inwestycyjnymi dla tych, którzy szukają solidnych fundamentów
Biznes
Co nowy prezydent powinien zrobić w obronności?