LVMH podało w komunikacie, że przejmowana firma warta jest w sumie 2,7 mld euro, jednak pakiet 20 proc. akcji zostanie w rękach Sergio oraz Pier Luigi Loro Piana, spadkobierców założycieli firmy, która powstała w 1924 r. jednak rodzina Loro Piana zajmowała się handlem wełną oraz innymi luksusowymi tkaninami już od początku XIX wieku.

To kolejny zakup sfinalizowany przez LVMH, do którego należą takie marki jak Louis Vuitton, Fendi, Givenchy, Marc Jacobs czy Donna Karan. Ostatni sfinalizowany zakup to włoski8e Bulgari, znane głównie z luksusowej biżuterii.

W przypadku Loro Piana koncern podaje, że w 2013 r. obroty marki maja wynieść 700 mln euro, zaś EBITDA wynosi ok. 20 proc. sprzedaży.  Firma ma 130 butików na całym świecie w których sprzedaje zarówno odzież jak i różnego typu akcesoria. Znana jest zwłaszcza z wyrobów z kaszmiru.

- Rodzina jest dumna, że nasze nazwisko teraz jest łączone z grupą LVMH, która respektuje zasady rodzinnych firm, które nadal się rozwijają – wyjaśniają w komunikacie Sergio oraz Pier Luigi Loro Piana.

- Ta marka to rzadki przykład jakości i doskonałego wykonania nie tylko produktów z kaszmiru czy innych tkanin, ale wielu innych z powodzeniem rozwijanych przez sześć pokoleń – dodaje Bernard Arnault, prezes oraz główny udziałowiec LVMH.