Błonie to kawał historii. Spółka prężnie działa w latach 50-60 ubiegłego stulecia. Początkowo głównym zadaniem firmy była produkcja urządzeń i zegarków naręcznych przeznaczonych na potrzeby obrony narodowej. W 1959 r. firma zaprezentowała pierwszy model zegarka i od tego momentu datuje się dzień narodzin ich pierwszego modelu. Do 1964 r. produkowano kilka modeli zegarków : „Bałtyk", „Błonie", „Dukat", „Lech", „Wars". W 1967 r. firma zakończyła produkcję, a w 2003 r. Sąd Rejonowy dla Miasta Warszawy ogłosił upadłość przedsiębiorstwa.
W 2014 r. grupa pasjonatów zegarków oraz miłośników polskich marek doprowadziła do reaktywacji marki. Od tego momentu wyprodukowano pięć serii inspirowanych modelami z lat 60-tych. Serie tych zegarków są limitowane, a ich łączna ilość nie przekroczyła 2000 sztuk. Za wszystkie projekty odpowiadają młodzi polscy artyści, a sam logotyp marki został zrekonstruowany przez polskiego kaligrafa Adama Romualda Kłodeckiego.
W roku 2017 spółka uzyskała od Instytutu Fryderyka Chopina prawa używania marki „Chopin" do produkcji i sygnowania nowej limitowanej serii 56 luksusowych zegarków rocznie. Liczba ta może być zmieniona pod warunkiem uzyskania zgody Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Właściciele spółki postanowili stworzyć bardzo ekskluzywny model, którego cena będzie wynosić około 50 000 zł. Do zaprojektowania tego zegarka zatrudniła światowej klasy projektanta, Antoine Tschumi'ego, dyrektora i założyciela szwajcarskiego studia projektowego Neo-Desis.
W celu sfinansowania nowej, ekskulzywnej linii produkcyjnej Błonie sięgają po finansowanie społecznościowe na platformie byłego prezesa GPW – Ludwika Sobolewskiego. Minimalna wartość zapisu na akcje to 50 616 zł. Właściciele uważają, że rynek dób luksusowych, na którym działają ma ogromny potencjał. W ubiegłym roku nasz kraj zamieszkiwało ponad 194 tys. bogatych osób zarabiających łącznie ponad 125 mld zł z czego 50 tys. bardzo bogatych z łącznymi dochodami na poziomie ponad 72 mld zł. Szacuje się, że wartość rynku luksusowej biżuterii i zegarków do 2023 r. osiągnie wartość 1,2 mld zł i będzie wyższa o 70 proc. w porównaniu z 2018 r. Potencjalne rynki zbytu dla firmy Błonie to nie tylko Polska, ale również Chiny, Japonia, USA i inne kraje europejskie.