Wzrosła znajomość znaku PQS

W badaniach wykonanych przez Red Code Institute na zlecenie agencji CAM Media respondentki przyznają, że wieprzowina PQS ma ponadstandardową jakość, a sama kampania zachęca do kupowania mięsa z tym logo.

Publikacja: 20.08.2013 10:30

Pre-test został wykonany w ośmiu największych miastach Polski pomiędzy październikiem i listopadem 2010 roku, po zakończeniu pierwszego etapu kampanii informacyjnej poświęconej wieprzowinie PQS. Post-Test natomiast objął badania wykonane w 2011 i 2012 roku – podało we wtorek biuro prasowe kampanii poświęconej PQS.

Największą grupę respondentek stanowiły panie z wykształceniem wyższym i średnim, prowadzące gospodarstwa domowe liczące od dwóch do czterech osób. W badaniu post-test wykazywały one wyższą znajomość certyfikatów dotyczących mięsa, takich jak certyfikat ISO i HACCP, które nieznacznie wyprzedzały PQS. Są to jednak systemy, które funkcjonują na rynku od wielu lat, a ISO reguluje funkcjonowanie przedsiębiorstw we wszystkich branżach.

Świadomość spontaniczna Systemu PQS w badaniu post - tekst („Jakie zna pan/i certyfikaty spożywcze lub systemy jakości/bezpieczeństwa dotyczące mięsa? Proszę wymienić certyfikaty, o których pan/i słyszał/a [spontaniczne odpowiedzi zaznaczyć]) wyniosła w grupie konsumentek blisko 23 proc., co oznacza, że wzrosła w porównaniu z badaniem pre-test z 2010 roku o 9 proc. Wzrosła również świadomość wspomagana PQS. W badaniu post-test wyniosła ona 38 proc. (wzrost o 18  proc.). System PQS w pre-testach najsilniej kojarzony był w Poznaniu; w badaniu post-test najwyższą świadomość certyfikatu PQS miały respondentki z Warszawy i Poznania.

W badaniu post-test wzrosła świadomość systemu PQS w grupie respondentek w wieku 25-34 lata i 45-54 lata. Osoby w wieku 55 lat i więcej nadal mają najmniejszą średnią wiedzę na temat certyfikatów.

W badaniu post-test respondentki częściej (o 10 proc.) zgadzały się z opinią, że mięso PQS charakteryzuje wyższy poziom bezpieczeństwa, co oznacza pełną identyfikowalność produktu. Częściej – o ponad 24 proc. – deklarowały też zwracanie uwagi na certyfikaty spożywcze mięsa. Przyznawały też o 15 proc. częściej, że że znak PQS zachęca je do zakupu wieprzowiny.

System PQS powstał w 2009 roku. W 2010 roku później Agencja Rynku Rolnego zawarła umowę ze Związkiem Polskie Mięso na realizację kampanii informacyjnej na temat mięsa wieprzowego (świeżego, schłodzonego lub mrożonego) produkowanego zgodnie z krajowym Systemem Jakości Mięsa Wieprzowego Pork Quality System (PQS). Całkowity budżet trzyletniej kampanii wynosi ponad 3,7 mln euro, z czego 50 proc. – ponad 1,8 mln euro  – stanowi dofinansowanie ze środków unijnych, a 30 proc. ze środków krajowych (1,11 mln euro). Pozostałe 20 proc. całkowitego budżetu kampanii finansowane jest ze środków Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego, co stanowi ponad 0,7 mln euro.  Kampania kończy się 2 września 2013 r.

Wieprzowinę w systemie PQS produkują firmy: Mróz, Olewnik, Prime Food, Sobsmak i Zakrzewscy.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?