Minister powiedział w wywiadzie dla Agencji France Presse, że Paryż mający 15 proc. w Renault mógłby rozważyć zmniejszenie tego udziału, jeśli to zwiększy solidność sojuszu firmy francuskiej z japońską. — Możemy zmniejszyć udział państwa w kapitale Renaulta. To nie jest problem, jak długo na koniec całego procesu będziemy mieć bardziej solidny sektor samochodowy i bardziej solidny sojusz dwóch wielkich producentów, Nissana i Renaulta — cytuje go Reuter.

Le Maire stwierdził wcześniej, że francuski rząd jest otwarty na związki Renaulta, jak długo są chronione francuskie interesy i rozważy każdą umowę Renaulta z Fiatem Chryslerem, która będzie respektować sojusz francuskiej grupy z Nissanem. — Jesteśmy otwarci na każdą możliwość konsolidacji przemysłowej, ale bez pośpiechu dla zagwarantowania interesów przemysłowych Renaulta i narodu francuskiego — powiedział w Senacie podczas zwyczajowej sesji pytań i odpowiedzi.

Więcej Renaulta w AwtoWAZ

Rosyjski konglomerat Rostec zamierza zmniejszyć swój udział w AwtoWAZ do 25 proc. sprzedając jego część Renault — powiedział na marginesie Międzynarodowego Forum Gospodarczego w Petersburgu prezes Siergiej Czemezow. — Zainwestujemy środki uzyskane ze sprzedaży, ponad 10 mld rubli (154,2 mln dolarów) w rozwój AwtoWAZ. Francuscy partnerzy również dokonają inwestycji — powiedział. Według jego słów, Renault zainwestuje trzykrotnie więcej od Rostec.

Ford bez fabryk w Rosji

W ramach tego Forum prezydent Forda na Europę, Steven Armstrong powiedział, że koncern jest gotowy sprzedać nie wykorzystywane fabryki w Rosji. — Jesteśmy gotowi rozmawiać o możliwej sprzedaży z innymi firmami. Otrzymaliśmy wyrazy zainteresowania od kilku różnych firm — powiedział.


W marcu Ford ogłosił, że jego spółka j. v. Ford Sollers zamknie dwie montownie i fabrykę silników i wyjdzie z rynku samochodów osobowych w Rosji.