Linia z rosyjskiej stacji Chasan do portu Radżin w koreańskiej strefy ekonomicznej Rason liczy 54 km. Jej budowa, wraz z terminalem przeładunkowym dla kontenerów rozpoczęła się w 2009 r. Inwestorem są Rosyjskie Drogi Żelazne.

- Niezamarzający port morski Radżin ma korzystne położenie geograficzne, więc towary mogą do niego docierać aż z Europy rosyjską koleją transsyberyjską na Daleki Wschód. Będzie to realizować spółka joint venture RasonKonTrans - powiedział agencji Prime przedstawiciel rosyjskich kolei.

Dodał, że będzie to najkrótsza droga z Europy na Daleki Wschód i z powrotem. Stworzy konkurencję dla portów Korei Płd., skąd teraz odpływa i przypływa większość towarów europejskich.

Trasa kolejowa była kiedyś użytkowana, zanim Korea Północna zamknęła się przed światem. Teraz powstały na niej nie tylko nowe torowiska, ale i 18 mostów, trzy tunele o długości ponad 4,5 km. Trasa dostała nowoczesną sygnalizację, łączność i systemy bezpieczeństwa. Na ukończeniu jest budowa nowoczesnego terminalu przeładunkowego w Radżinie.

Całość sfinansowali Rosjanie (nie podają kosztów inwestycji) i to oni będą zarządzać magistralą.