Reklama

PKN Orlen oferuje usługi pocztowe.

Na ponad 650 stacjach koncernu można odbierać i nadawać przesyłki pocztowe. Na świecie tego typu oferta cieszy się dużą popularnością.

Publikacja: 24.09.2013 08:12

PKN Orlen oferuje usługi pocztowe.

Foto: Fotorzepa, Sławomir Mielnik

Nową usługę koncern rozwija samodzielnie. – Z pewnością zaletą naszej sieci w kontekście tego typu nowoczesnych rozwiązań jest jej liczebność i równomierne rozmieszczenie terytorialne obiektów. Zapewnia to optymalny dostęp do usługi nadawcom i odbiorcom przesyłek – mówi Marek Balawejder, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży detalicznej PKN Orlen, cytowany w komunikacie prasowym.

Płocki koncern informuje, że z usług pocztowych będzie można korzystać na stacjach 24 godziny na dobę przez 365 dni w roku. W ocenie jego przedstawicieli korzystanie z nowej oferty jest łatwe w obsłudze zarówno dla odbiorców i nadawców paczek, jak i pracowników poszczególnych stacji paliw. PKN Orlen liczy, że z jego nowej oferty będą korzystać przedsiębiorstwa i osoby zarządzające sklepami internetowymi, firmy zajmujące się sprzedażą bezpośrednią, centra dystrybucji oraz osoby prywatne.

Usługi pocztowe dostępne non stop, w tym na stacjach paliw, zyskują na świecie coraz większą popularność. Szczególnie szybko rozwijają się w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji oraz Belgii. Prowadzone są m.in. na stacjach paliw działających pod marką Esso.

Na koniec czerwca PKN Orlen miał w Polsce 1775 stacji paliw. To dawało koncernowi 34,8-proc. udział w krajowym rynku tego typu obiektów. Poza sprzedażą paliw na stacjach rozwijana jest m.in. sprzedaż artykułów spożywczych, prasy i zabawek. PKN Orlen posiada stacje paliw również w Czechach, Niemczech i na Litwie. Nie podaje, czy nowe usługi wprowadzi również tam.

Nowa usługa Orlenu to niewątpliwie konkurencja dla Poczty Polskiej i niezależnego operatora InPost, który ma w kraju m.in. sieć samoobsługowych paczkomatów. – Uruchomienie na stacjach benzynowych takiej usługi to rozwiązanie przygotowane na pewno dla firm kurierskich nieposiadających punktów oddawczych, to też konkurencja dla urządzeń samoobsługowych lokowanych przez niektórych operatorów – komentuje Zbigniew Baranowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej. Poczta dysponuje największą w kraju siecią placówek pocztowych – to ponad 8 tysięcy punktów, w których można nadawać i odbierać przesyłki.

Reklama
Reklama

Cały polski rynek paczkowy i kurierski jest wart ponad 4 mld złotych.

Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Biznes
Biznes o cyrkularności – co mówią liderzy zmian
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama