Reklama

PKN Orlen oferuje usługi pocztowe.

Na ponad 650 stacjach koncernu można odbierać i nadawać przesyłki pocztowe. Na świecie tego typu oferta cieszy się dużą popularnością.

Publikacja: 24.09.2013 08:12

PKN Orlen oferuje usługi pocztowe.

Foto: Fotorzepa, Sławomir Mielnik

Nową usługę koncern rozwija samodzielnie. – Z pewnością zaletą naszej sieci w kontekście tego typu nowoczesnych rozwiązań jest jej liczebność i równomierne rozmieszczenie terytorialne obiektów. Zapewnia to optymalny dostęp do usługi nadawcom i odbiorcom przesyłek – mówi Marek Balawejder, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży detalicznej PKN Orlen, cytowany w komunikacie prasowym.

Płocki koncern informuje, że z usług pocztowych będzie można korzystać na stacjach 24 godziny na dobę przez 365 dni w roku. W ocenie jego przedstawicieli korzystanie z nowej oferty jest łatwe w obsłudze zarówno dla odbiorców i nadawców paczek, jak i pracowników poszczególnych stacji paliw. PKN Orlen liczy, że z jego nowej oferty będą korzystać przedsiębiorstwa i osoby zarządzające sklepami internetowymi, firmy zajmujące się sprzedażą bezpośrednią, centra dystrybucji oraz osoby prywatne.

Usługi pocztowe dostępne non stop, w tym na stacjach paliw, zyskują na świecie coraz większą popularność. Szczególnie szybko rozwijają się w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji oraz Belgii. Prowadzone są m.in. na stacjach paliw działających pod marką Esso.

Na koniec czerwca PKN Orlen miał w Polsce 1775 stacji paliw. To dawało koncernowi 34,8-proc. udział w krajowym rynku tego typu obiektów. Poza sprzedażą paliw na stacjach rozwijana jest m.in. sprzedaż artykułów spożywczych, prasy i zabawek. PKN Orlen posiada stacje paliw również w Czechach, Niemczech i na Litwie. Nie podaje, czy nowe usługi wprowadzi również tam.

Nowa usługa Orlenu to niewątpliwie konkurencja dla Poczty Polskiej i niezależnego operatora InPost, który ma w kraju m.in. sieć samoobsługowych paczkomatów. – Uruchomienie na stacjach benzynowych takiej usługi to rozwiązanie przygotowane na pewno dla firm kurierskich nieposiadających punktów oddawczych, to też konkurencja dla urządzeń samoobsługowych lokowanych przez niektórych operatorów – komentuje Zbigniew Baranowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej. Poczta dysponuje największą w kraju siecią placówek pocztowych – to ponad 8 tysięcy punktów, w których można nadawać i odbierać przesyłki.

Reklama
Reklama

Cały polski rynek paczkowy i kurierski jest wart ponad 4 mld złotych.

Nową usługę koncern rozwija samodzielnie. – Z pewnością zaletą naszej sieci w kontekście tego typu nowoczesnych rozwiązań jest jej liczebność i równomierne rozmieszczenie terytorialne obiektów. Zapewnia to optymalny dostęp do usługi nadawcom i odbiorcom przesyłek – mówi Marek Balawejder, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży detalicznej PKN Orlen, cytowany w komunikacie prasowym.

Płocki koncern informuje, że z usług pocztowych będzie można korzystać na stacjach 24 godziny na dobę przez 365 dni w roku. W ocenie jego przedstawicieli korzystanie z nowej oferty jest łatwe w obsłudze zarówno dla odbiorców i nadawców paczek, jak i pracowników poszczególnych stacji paliw. PKN Orlen liczy, że z jego nowej oferty będą korzystać przedsiębiorstwa i osoby zarządzające sklepami internetowymi, firmy zajmujące się sprzedażą bezpośrednią, centra dystrybucji oraz osoby prywatne.

Reklama
Biznes
Kamera rozpozna narodowość i rasę. Totalna inwigilacja w Rosji
Biznes
Kreml zagrabia kolejne firmy. Teraz kraby i przekąski będą zarabiać na wojnę
Biznes
Kogo boi się Roman Abramowicz? Jego superjachty dostały systemy obrony rakietowej
Biznes
Bartłomiej Babuśka został nowym prezesem ARP. Zastapił Wojciecha Balczuna
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes
Trump kusi Putina, rekordowy deficyt w 2026, gazowe partnerstwo Niemiec z Kanadą
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama