PKN Orlen oferuje usługi pocztowe.

Na ponad 650 stacjach koncernu można odbierać i nadawać przesyłki pocztowe. Na świecie tego typu oferta cieszy się dużą popularnością.

Publikacja: 24.09.2013 08:12

PKN Orlen oferuje usługi pocztowe.

Foto: Fotorzepa, Sławomir Mielnik

Nową usługę koncern rozwija samodzielnie. – Z pewnością zaletą naszej sieci w kontekście tego typu nowoczesnych rozwiązań jest jej liczebność i równomierne rozmieszczenie terytorialne obiektów. Zapewnia to optymalny dostęp do usługi nadawcom i odbiorcom przesyłek – mówi Marek Balawejder, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży detalicznej PKN Orlen, cytowany w komunikacie prasowym.

Płocki koncern informuje, że z usług pocztowych będzie można korzystać na stacjach 24 godziny na dobę przez 365 dni w roku. W ocenie jego przedstawicieli korzystanie z nowej oferty jest łatwe w obsłudze zarówno dla odbiorców i nadawców paczek, jak i pracowników poszczególnych stacji paliw. PKN Orlen liczy, że z jego nowej oferty będą korzystać przedsiębiorstwa i osoby zarządzające sklepami internetowymi, firmy zajmujące się sprzedażą bezpośrednią, centra dystrybucji oraz osoby prywatne.

Usługi pocztowe dostępne non stop, w tym na stacjach paliw, zyskują na świecie coraz większą popularność. Szczególnie szybko rozwijają się w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji oraz Belgii. Prowadzone są m.in. na stacjach paliw działających pod marką Esso.

Na koniec czerwca PKN Orlen miał w Polsce 1775 stacji paliw. To dawało koncernowi 34,8-proc. udział w krajowym rynku tego typu obiektów. Poza sprzedażą paliw na stacjach rozwijana jest m.in. sprzedaż artykułów spożywczych, prasy i zabawek. PKN Orlen posiada stacje paliw również w Czechach, Niemczech i na Litwie. Nie podaje, czy nowe usługi wprowadzi również tam.

Nowa usługa Orlenu to niewątpliwie konkurencja dla Poczty Polskiej i niezależnego operatora InPost, który ma w kraju m.in. sieć samoobsługowych paczkomatów. – Uruchomienie na stacjach benzynowych takiej usługi to rozwiązanie przygotowane na pewno dla firm kurierskich nieposiadających punktów oddawczych, to też konkurencja dla urządzeń samoobsługowych lokowanych przez niektórych operatorów – komentuje Zbigniew Baranowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej. Poczta dysponuje największą w kraju siecią placówek pocztowych – to ponad 8 tysięcy punktów, w których można nadawać i odbierać przesyłki.

Cały polski rynek paczkowy i kurierski jest wart ponad 4 mld złotych.

Nową usługę koncern rozwija samodzielnie. – Z pewnością zaletą naszej sieci w kontekście tego typu nowoczesnych rozwiązań jest jej liczebność i równomierne rozmieszczenie terytorialne obiektów. Zapewnia to optymalny dostęp do usługi nadawcom i odbiorcom przesyłek – mówi Marek Balawejder, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży detalicznej PKN Orlen, cytowany w komunikacie prasowym.

Płocki koncern informuje, że z usług pocztowych będzie można korzystać na stacjach 24 godziny na dobę przez 365 dni w roku. W ocenie jego przedstawicieli korzystanie z nowej oferty jest łatwe w obsłudze zarówno dla odbiorców i nadawców paczek, jak i pracowników poszczególnych stacji paliw. PKN Orlen liczy, że z jego nowej oferty będą korzystać przedsiębiorstwa i osoby zarządzające sklepami internetowymi, firmy zajmujące się sprzedażą bezpośrednią, centra dystrybucji oraz osoby prywatne.

Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji