Napoje gazowane przegrały z IT

Po 13 latach na szczycie Coca-Cola straciła tytuł najbardziej wartościowej marki świata w zestawieniu przygotowany przez Interbrand. Nowym liderem został Apple.

Publikacja: 30.09.2013 15:58

Napoje gazowane przegrały z IT

Foto: Bloomberg

Tegoroczny ranking najbardziej wartościowych marek świata przyniósł nam mocne przetasowania na szczycie. Trwająca ponad dekadę dominacja Coca-Coli dobiegła końca. W najnowszym zestawieniu wartość marki została wyceniona na 79,213 mld dol. (wzrost rok do roku o 2 proc.), co dla spółki oznacza spadek aż o dwa oczka na najniższe miejsce na podium.

Nowym liderem został tymczasem Apple. Analitycy Interbrand wyceniają markę nadgryzionego jabłka ma kwotę 98,316 mld dol. (wzrost o 28 proc.).

- Rzadko się zdarza, by jakaś firma odcisnęła na naszych życiach tak duży wpływ i to nie tylko swoimi produktami, ale także sposobem działalności. Jest to główny powód dlaczego po 13 latach dominacji Coca-Cola traci swoją pozycję lidera. Nowym numerem 1 jest teraz Apple – czytamy w raporcie opublikowanym przez Interbrand.

Na drugie miejsce wskoczył kolejny gigant działający w branży IT, Google. Marka najpopularniejszej wyszukiwarki świata otrzymała metkę z ceną w wysokości 93,291 mld dol. (wzrost o 34 proc.).

Pierwszą dziesiątkę uzupełniają ponadto: IBM (78,808 mld dol.), Microsoft (59,546 mld dol.), General Electric (46,947 mld dol.), McDonald (41,992 mld dol.), Samsung (39,610 mld dol.), Intel (37,257 mld dol.) oraz Toyota (35,346 mld dol.).

Apple i Google nie tylko zajmują dwa pierwsze miejsca w rankingu. Obie spółki przodują także pod względem tempa wzrostu wartości marki odnotowując odpowiednio czwarty i drugi wynik. W bieżącym roku najszybciej rosła wartość marki Facebook. Logo najpopularniejszego serwisu społecznościowego wyceniono na 7,732 mld dol., co daje nam skok rok do roku o 43 proc. Na drugim biegunie znalazła się Nokia. Wartość marki fińskiej spółki analitycy Interbrand wyceniają na 7,444 mld dol., czyli o 65 proc. mniej niż rok temu.

W tegorocznym zestawieniu mamy także jednego debiutanta i jest nim Duracell, którego wyceniono na 4,645 mld dol. Spółka wypchnęła z rankingu markę BlackBerry.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?