Tegoroczny ranking najbardziej wartościowych marek świata przyniósł nam mocne przetasowania na szczycie. Trwająca ponad dekadę dominacja Coca-Coli dobiegła końca. W najnowszym zestawieniu wartość marki została wyceniona na 79,213 mld dol. (wzrost rok do roku o 2 proc.), co dla spółki oznacza spadek aż o dwa oczka na najniższe miejsce na podium.
Nowym liderem został tymczasem Apple. Analitycy Interbrand wyceniają markę nadgryzionego jabłka ma kwotę 98,316 mld dol. (wzrost o 28 proc.).
- Rzadko się zdarza, by jakaś firma odcisnęła na naszych życiach tak duży wpływ i to nie tylko swoimi produktami, ale także sposobem działalności. Jest to główny powód dlaczego po 13 latach dominacji Coca-Cola traci swoją pozycję lidera. Nowym numerem 1 jest teraz Apple – czytamy w raporcie opublikowanym przez Interbrand.
Na drugie miejsce wskoczył kolejny gigant działający w branży IT, Google. Marka najpopularniejszej wyszukiwarki świata otrzymała metkę z ceną w wysokości 93,291 mld dol. (wzrost o 34 proc.).
Pierwszą dziesiątkę uzupełniają ponadto: IBM (78,808 mld dol.), Microsoft (59,546 mld dol.), General Electric (46,947 mld dol.), McDonald (41,992 mld dol.), Samsung (39,610 mld dol.), Intel (37,257 mld dol.) oraz Toyota (35,346 mld dol.).