Wyniki Fiata i Chryslera w III kwartale

Włoski Fiat obniżył założenia finansowe na 2013 r. z powodu gorszego III kwartału w Ameryce Łacińskiej, czego nie udało się wyrównać dobrymi wynikami Chryslera.

Publikacja: 30.10.2013 17:08

Włosi obniżyli do 3,5 z 4 mld euro planowany roczny zysk operacyjny, bo w kwartale stracili 80 mln z powodu słabego brazylijskiego reala. Zysk EBIT w Ameryce Łacińskiej stopniał do 165 mln euro z 341 mln rok temu.

Analitycy spodziewali się gorszego wyniku w Brazylii, która zwykle zapewnia jedną czwarta zysku operacyjnego Fiata, z powodu silnego euro i zakończenia programu zachęt do kupowania nowych samochodów, zaskoczyły ich jednak rozmiary zmniejszenia prognozy rocznej.

Włosi obniżyli też wielkość spodziewanego zysku netto do 900 mln - 1,2 mld euro, znacznie poniżej 1,4 mld z ubiegłego roku oraz wielkość obrotów do 88 mld, do niższego poziomu wcześniejszych widełek.

Strata netto w Europie, gdzie rynek pojazdów masowych cierpi na  najgorszą sprzedaż od 20 lat, zmalała jednak do 165 mln euro z 704 mln rok temu.

Chrysler kontrolowany przez Fiata od 2009 r.  zwiększył  w kwartale zysk netto o 22 proc. do 464 mln dolarów i obroty o 13,5 proc. do 17,6 mld, bo dobra sprzedaż furgonetek i Jeepa Grand Cherokee wyrównały skutki opóźnienia  sprzedaży Jeepa Cherokee.

Salony zaczęły dostawać te samochody w ubiegłym tygodniu. Niektórzy analitycy obawiali się, że opóźnienie premiery handlowej morze wpłynąć na bilans III kwartału tego koncernu. Tymczasem  łączne dostawy w kwartale wzrosły o 6 proc. do 593 tys. pojazdów.

Amerykanie potwierdzili roczne obroty 72-75 mld dolarów. Zasoby gotówki Chryslera wynosiły w końcu III kwartale 11,5 mld dolarów wobec 11,9 mld w końcu drugiego.

Włosi obniżyli do 3,5 z 4 mld euro planowany roczny zysk operacyjny, bo w kwartale stracili 80 mln z powodu słabego brazylijskiego reala. Zysk EBIT w Ameryce Łacińskiej stopniał do 165 mln euro z 341 mln rok temu.

Analitycy spodziewali się gorszego wyniku w Brazylii, która zwykle zapewnia jedną czwarta zysku operacyjnego Fiata, z powodu silnego euro i zakończenia programu zachęt do kupowania nowych samochodów, zaskoczyły ich jednak rozmiary zmniejszenia prognozy rocznej.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?