Włosi obniżyli do 3,5 z 4 mld euro planowany roczny zysk operacyjny, bo w kwartale stracili 80 mln z powodu słabego brazylijskiego reala. Zysk EBIT w Ameryce Łacińskiej stopniał do 165 mln euro z 341 mln rok temu.
Analitycy spodziewali się gorszego wyniku w Brazylii, która zwykle zapewnia jedną czwarta zysku operacyjnego Fiata, z powodu silnego euro i zakończenia programu zachęt do kupowania nowych samochodów, zaskoczyły ich jednak rozmiary zmniejszenia prognozy rocznej.
Włosi obniżyli też wielkość spodziewanego zysku netto do 900 mln - 1,2 mld euro, znacznie poniżej 1,4 mld z ubiegłego roku oraz wielkość obrotów do 88 mld, do niższego poziomu wcześniejszych widełek.
Strata netto w Europie, gdzie rynek pojazdów masowych cierpi na najgorszą sprzedaż od 20 lat, zmalała jednak do 165 mln euro z 704 mln rok temu.
Chrysler kontrolowany przez Fiata od 2009 r. zwiększył w kwartale zysk netto o 22 proc. do 464 mln dolarów i obroty o 13,5 proc. do 17,6 mld, bo dobra sprzedaż furgonetek i Jeepa Grand Cherokee wyrównały skutki opóźnienia sprzedaży Jeepa Cherokee.