Reklama
Rozwiń

Wyniki Fiata i Chryslera w III kwartale

Włoski Fiat obniżył założenia finansowe na 2013 r. z powodu gorszego III kwartału w Ameryce Łacińskiej, czego nie udało się wyrównać dobrymi wynikami Chryslera.

Publikacja: 30.10.2013 17:08

Włosi obniżyli do 3,5 z 4 mld euro planowany roczny zysk operacyjny, bo w kwartale stracili 80 mln z powodu słabego brazylijskiego reala. Zysk EBIT w Ameryce Łacińskiej stopniał do 165 mln euro z 341 mln rok temu.

Analitycy spodziewali się gorszego wyniku w Brazylii, która zwykle zapewnia jedną czwarta zysku operacyjnego Fiata, z powodu silnego euro i zakończenia programu zachęt do kupowania nowych samochodów, zaskoczyły ich jednak rozmiary zmniejszenia prognozy rocznej.

Włosi obniżyli też wielkość spodziewanego zysku netto do 900 mln - 1,2 mld euro, znacznie poniżej 1,4 mld z ubiegłego roku oraz wielkość obrotów do 88 mld, do niższego poziomu wcześniejszych widełek.

Strata netto w Europie, gdzie rynek pojazdów masowych cierpi na  najgorszą sprzedaż od 20 lat, zmalała jednak do 165 mln euro z 704 mln rok temu.

Chrysler kontrolowany przez Fiata od 2009 r.  zwiększył  w kwartale zysk netto o 22 proc. do 464 mln dolarów i obroty o 13,5 proc. do 17,6 mld, bo dobra sprzedaż furgonetek i Jeepa Grand Cherokee wyrównały skutki opóźnienia  sprzedaży Jeepa Cherokee.

Salony zaczęły dostawać te samochody w ubiegłym tygodniu. Niektórzy analitycy obawiali się, że opóźnienie premiery handlowej morze wpłynąć na bilans III kwartału tego koncernu. Tymczasem  łączne dostawy w kwartale wzrosły o 6 proc. do 593 tys. pojazdów.

Amerykanie potwierdzili roczne obroty 72-75 mld dolarów. Zasoby gotówki Chryslera wynosiły w końcu III kwartale 11,5 mld dolarów wobec 11,9 mld w końcu drugiego.

Biznes
Spotify zirytował turecki rząd. Playlisty obrażają żonę Erdogana
Biznes
Napięcia UE–Chiny. Rozmowa Trumpa i Zełenskiego i szczyt BRICS w Rio
Biznes
Rosyjski bogacz traci majątek. Sfinansuje wojnę Putina
Biznes
Niemiecki biznes boi się poboru. A co w Polsce?
Biznes
Ustawa Trumpa, obawy firm transportowych, biznes przeciw unijnym regulacjom AI