Najpierw skupimy się na płatnościach mobilnych

Mamy dużą wolność kreacji – mówi Michał Paschalis-Jakubowicz, dyrektor wykonawczy ds. marketingu rynku masowego w Orange Polska.

Publikacja: 14.11.2013 07:34

Mit czy prawda? Globalny operator to globalna strategia kopiowana z modyfikacjami na kolejnych rynkach. Ile wolności mają działy kreacji Orange Polska?

Michał Paschalis-Jakubowicz: W Orange Polska mamy dużą wolność kreacji, ale zarazem ponosimy pełną odpowiedzialność za nasze pomysły i oczywiście ich wyniki biznesowe. Najlepszy przykład to nowa marka nju mobile, której idea powstała w Polsce i została przez nas od początku do końca zrealizowana. Co więcej, to jedyna tzw. submarka w grupie, która oferuje zarówno rozwiązania abonamentowe, jak i na kartę w niespotykanej gdzie indziej koncepcji taryfowej. Innym pomysłami, które urodziły się w Orange Polska, są m.in. w pełni konwergentna aplikacja usługi Telewizja Tu i Tam czy Inteligentny Dom. Z drugiej strony współpraca w ramach grupy pozwala nam czerpać wiele korzyści i know-how ze wspólnych prac rozwojowych. Dzięki nim możemy oferować klientom nowoczesne rozwiązania, jak np. mobilne płatności NFC, ofertę tzw. chmury czy nielimitowany streaming muzyki. Zatem z jednej strony mamy wolność do kreowania własnych pomysłów dostosowanych do specyfiki naszego rynku, a z drugiej możemy korzystać z doświadczeń innych krajów.

Czy 2014 r. będzie rokiem innowacji i nowych produktów w Orange Polska?

Będziemy konsekwentnie realizować strategię, która zakłada przede wszystkim rozwój ofert konwergentnych, dodanych oraz przydatnych w życiu i pracy aplikacji. Sukces ofert łączonych w II poł. br. pokazuje, że to dobra droga. Będą nowości, ale nie przestaniemy promować usług telewizyjnych, wideo na życzenie, audiobooków, e-booków, nawigacji na smartfony czy Inteligentnego Domu.

Na które rozwiązania pokazane w Paryżu liczycie? W pierwszej kolejności skupimy się na dalszym rozwoju płatności mobilnych, nowej generacji komunikacji mobilnej opartej na standardzie JOYN lub RCS, rozwoju usług tzw. inteligentnego domu i poszerzaniu oferty aplikacji.

Jak szybko zwykle pojawiają u was innowacje spółki matki?

Innowacje grupy Orange, które naszym zdaniem mogą się dobrze przyjąć w Polsce, wymagają od kilku miesięcy do nawet roku na wprowadzenie. To zależy od stopnia zaawansowania technologicznego, czasu potrzebnego na implementację w nasze systemy IT, a także przygotowanie wersji w języku polskim.

Niektóre systemy płatności mobilnych mamy w Polsce, a dopiero w 2014 r. trafią na rynek Francji. Czy Polacy je testują?

Polska jest liderem płatności NFC na tle Europy. To nie żadne testy, tylko możliwości, jakie daje nasz rynek, zdecydowały o wprowadzeniu usługi Orange Cash. Penetracja terminali płatniczych akceptujących płatności zbliżeniowe jest w Polsce najwyższa spośród wszystkich krajów, gdzie jest Orange. Kolejnym krokiem będzie wdrożenie aplikacji NFC Pass pozwalającej na aktywację dowolnej karty, np. płatniczej , każdego banku, który umożliwi jej zapisanie w pamięci karty SIM. Oczywiście doświadczenia, które mamy w Polsce, zostaną wykorzystane przez całą grupę do budowania własnych rozwiązań.

—rozmawiała Urszula Zielińska

Mit czy prawda? Globalny operator to globalna strategia kopiowana z modyfikacjami na kolejnych rynkach. Ile wolności mają działy kreacji Orange Polska?

Michał Paschalis-Jakubowicz: W Orange Polska mamy dużą wolność kreacji, ale zarazem ponosimy pełną odpowiedzialność za nasze pomysły i oczywiście ich wyniki biznesowe. Najlepszy przykład to nowa marka nju mobile, której idea powstała w Polsce i została przez nas od początku do końca zrealizowana. Co więcej, to jedyna tzw. submarka w grupie, która oferuje zarówno rozwiązania abonamentowe, jak i na kartę w niespotykanej gdzie indziej koncepcji taryfowej. Innym pomysłami, które urodziły się w Orange Polska, są m.in. w pełni konwergentna aplikacja usługi Telewizja Tu i Tam czy Inteligentny Dom. Z drugiej strony współpraca w ramach grupy pozwala nam czerpać wiele korzyści i know-how ze wspólnych prac rozwojowych. Dzięki nim możemy oferować klientom nowoczesne rozwiązania, jak np. mobilne płatności NFC, ofertę tzw. chmury czy nielimitowany streaming muzyki. Zatem z jednej strony mamy wolność do kreowania własnych pomysłów dostosowanych do specyfiki naszego rynku, a z drugiej możemy korzystać z doświadczeń innych krajów.

Biznes
Amerykańska firma będzie produkować więcej półprzewodników w USA
Biznes
Kanada uderza w dwór i krewnych Putina oraz byłą szefową MSZ Austrii
Materiał Promocyjny
Rockfin na fali wznoszącej
Biznes
Za dużo OZE w Polsce? Zakaz rosyjskiego gazu. Sukces Airbusa na Airshow w Paryżu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Sprawiedliwa, konkurencyjna i akceptowalna dla przedsiębiorców transformacja