Najpierw skupimy się na płatnościach mobilnych

Mamy dużą wolność kreacji – mówi Michał Paschalis-Jakubowicz, dyrektor wykonawczy ds. marketingu rynku masowego w Orange Polska.

Publikacja: 14.11.2013 07:34

Mit czy prawda? Globalny operator to globalna strategia kopiowana z modyfikacjami na kolejnych rynkach. Ile wolności mają działy kreacji Orange Polska?

Michał Paschalis-Jakubowicz: W Orange Polska mamy dużą wolność kreacji, ale zarazem ponosimy pełną odpowiedzialność za nasze pomysły i oczywiście ich wyniki biznesowe. Najlepszy przykład to nowa marka nju mobile, której idea powstała w Polsce i została przez nas od początku do końca zrealizowana. Co więcej, to jedyna tzw. submarka w grupie, która oferuje zarówno rozwiązania abonamentowe, jak i na kartę w niespotykanej gdzie indziej koncepcji taryfowej. Innym pomysłami, które urodziły się w Orange Polska, są m.in. w pełni konwergentna aplikacja usługi Telewizja Tu i Tam czy Inteligentny Dom. Z drugiej strony współpraca w ramach grupy pozwala nam czerpać wiele korzyści i know-how ze wspólnych prac rozwojowych. Dzięki nim możemy oferować klientom nowoczesne rozwiązania, jak np. mobilne płatności NFC, ofertę tzw. chmury czy nielimitowany streaming muzyki. Zatem z jednej strony mamy wolność do kreowania własnych pomysłów dostosowanych do specyfiki naszego rynku, a z drugiej możemy korzystać z doświadczeń innych krajów.

Czy 2014 r. będzie rokiem innowacji i nowych produktów w Orange Polska?

Będziemy konsekwentnie realizować strategię, która zakłada przede wszystkim rozwój ofert konwergentnych, dodanych oraz przydatnych w życiu i pracy aplikacji. Sukces ofert łączonych w II poł. br. pokazuje, że to dobra droga. Będą nowości, ale nie przestaniemy promować usług telewizyjnych, wideo na życzenie, audiobooków, e-booków, nawigacji na smartfony czy Inteligentnego Domu.

Na które rozwiązania pokazane w Paryżu liczycie? W pierwszej kolejności skupimy się na dalszym rozwoju płatności mobilnych, nowej generacji komunikacji mobilnej opartej na standardzie JOYN lub RCS, rozwoju usług tzw. inteligentnego domu i poszerzaniu oferty aplikacji.

Jak szybko zwykle pojawiają u was innowacje spółki matki?

Innowacje grupy Orange, które naszym zdaniem mogą się dobrze przyjąć w Polsce, wymagają od kilku miesięcy do nawet roku na wprowadzenie. To zależy od stopnia zaawansowania technologicznego, czasu potrzebnego na implementację w nasze systemy IT, a także przygotowanie wersji w języku polskim.

Niektóre systemy płatności mobilnych mamy w Polsce, a dopiero w 2014 r. trafią na rynek Francji. Czy Polacy je testują?

Polska jest liderem płatności NFC na tle Europy. To nie żadne testy, tylko możliwości, jakie daje nasz rynek, zdecydowały o wprowadzeniu usługi Orange Cash. Penetracja terminali płatniczych akceptujących płatności zbliżeniowe jest w Polsce najwyższa spośród wszystkich krajów, gdzie jest Orange. Kolejnym krokiem będzie wdrożenie aplikacji NFC Pass pozwalającej na aktywację dowolnej karty, np. płatniczej , każdego banku, który umożliwi jej zapisanie w pamięci karty SIM. Oczywiście doświadczenia, które mamy w Polsce, zostaną wykorzystane przez całą grupę do budowania własnych rozwiązań.

—rozmawiała Urszula Zielińska

Mit czy prawda? Globalny operator to globalna strategia kopiowana z modyfikacjami na kolejnych rynkach. Ile wolności mają działy kreacji Orange Polska?

Michał Paschalis-Jakubowicz: W Orange Polska mamy dużą wolność kreacji, ale zarazem ponosimy pełną odpowiedzialność za nasze pomysły i oczywiście ich wyniki biznesowe. Najlepszy przykład to nowa marka nju mobile, której idea powstała w Polsce i została przez nas od początku do końca zrealizowana. Co więcej, to jedyna tzw. submarka w grupie, która oferuje zarówno rozwiązania abonamentowe, jak i na kartę w niespotykanej gdzie indziej koncepcji taryfowej. Innym pomysłami, które urodziły się w Orange Polska, są m.in. w pełni konwergentna aplikacja usługi Telewizja Tu i Tam czy Inteligentny Dom. Z drugiej strony współpraca w ramach grupy pozwala nam czerpać wiele korzyści i know-how ze wspólnych prac rozwojowych. Dzięki nim możemy oferować klientom nowoczesne rozwiązania, jak np. mobilne płatności NFC, ofertę tzw. chmury czy nielimitowany streaming muzyki. Zatem z jednej strony mamy wolność do kreowania własnych pomysłów dostosowanych do specyfiki naszego rynku, a z drugiej możemy korzystać z doświadczeń innych krajów.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?