Lokale typu Build Your Burger są dopiero dwa - w Laguna Niguel w Kalifornii oraz Romeoville w Illinois. Na razie to tylko restauracje testowe. Wszystko działa samoobsługowo. Klient nie podchodzi nawet do kasy, tylko wybiera w i Padzie poszczególne składniki: rodzaj bułki, sosy, a nawet rozmiar i wagę kotleta. Do wyboru jest ponad 20 dodatków i sosów, m.in. guacamole, karmelizowana cebula czy wędzony bekon. Następnie wszystko składa obsługa restauracji.

Nie wiadomo jeszcze kiedy ten "eksperyment" koncern zechce upowszechnić we wszystkich restauracjach na terenie USA, ale już teraz zapowiada, że zamierza wprowadzić do menu więcej składników i dodatków i pozwolić klientom na dobieranie dokładnie takich jak lubią.

Nowe menu i nowe możliwości komponowania własnych burgerów ma pomóc McDonald's w zdobyciu nowych klientów i zwiększeniu sprzedażny. Jeżeli kierownictwo koncernu uzna, iż eksperyment się udał to wprowadzi Build Your Burger w 14 tys. restauracji na terenie USA - uważa tygodnik "Chicago Business".