Prawdziwy wysyp nowych odcinków szybkich dróg zafundowano kierowcom tuż przed świętami. Od 23 grudnia można korzystać z nowego, ponad 21- kilometrowego odcinka autostrady A4 od węzła Przemyśl do Korczowej na Podkarpaciu. to już drugi podkarpacki fragment autostrady, który zrealizowany został systemem projektuj-buduj. Pozwoli on na zapewnienie bezkolizyjnego przejazdu w kierunku przejścia granicznego. Rozdzielono dzięki niemu ruch lokalny od tranzytowego, co znacznie poprawi bezpieczeństwo jazdy na istniejącej drodze krajowej nr 4. Przejazd nowym odcinkiem zajmie nie więcej niż 20 minut.
Dwa dni wcześniej uruchomiono 45-kilometrowy odcinek autostrady A1 w województwie kujawsko-pomorskim. Fragment od węzła Czerniewice do węzła Włocławek Zachód to suma dwóch pierwszych odcinków budowanej autostrady i fragmentu odcinka trzeciego, co stanowi 70 proc. całej nowobudowanej trasy z Czerniewic do Kowala.
Pozytywnie zakończone procedur odbiorów pozwoliło uzyskać warunkowe pozwolenie na użytkowanie pasa autostrady od Czerniewic do Włocławka. W rezultacie trasa główna i wszystkie jej elementy zostały udostępnione kierowcom, natomiast prace m.in.: na drogach lokalnych, serwisowych i Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP-y nie zostały jeszcze udostępnione) nadal będą mogły być kontynuowane. Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), nie przewiduje się na razie ograniczenia prędkości na oddawanym odcinku drogi. Ale w niektórych miejscach może zostać wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu, umożliwiająca drogowcom dokończenie pozostałych prac.
Ruszył także przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie obwodnicy Kłodzka w ciągu drogi krajowej nr 33 wraz z łącznikiem trasy nr 46. Obwodnica to konieczny element infrastruktury drogowej dla poprawienia bezpieczeństwa jazdy w regionie. Obwodnica pozwoli na przekierowanie tranzytu samochodów ciężarowych, które dziś jadą przez Kłodzko, stwarzając zagrożenie dla kierowców i mieszkańców. Obwodnica pozwoli także lepiej skomunikować miasto z siecią dróg krajowych.
Inwestycja ma być realizowana w systemie „projektuj i buduj". Umożliwia on dostosowywanie projektu wykonawczego do zmieniających się w trakcie budowy uwarunkowań technicznych bez konieczności zmiany umowy.