Reklama

Kubuś chce podbić Turcję

Grupa Maspex Wadowice utworzyła spółkę joint venture z jedną z wiodących tureckich firm spożywczych – Tat Konserve Sanayii. Celem współpracy jest wprowadzenie na rynek turecki soków Kubuś, które będą tam sprzedawane pod marką Tedi.

Publikacja: 15.01.2014 09:11

Ich sprzedaż, jak podaje Maspex, właśnie wystartowała. Wszystkie warunki do zawarcia transakcji zostały spełnione w tym najważniejszy, czyli uzyskanie zgody Urzędu Ochrony Konkurencji.

TAT to spółka giełdowa, o szerokim profilu działalności, oferująca m.in. przetwory warzywne (zwł. pomidorowe) i majonezy (marka Tat), produkty mleczne (marka Sek), makarony (marka Pastavilla) i przetwory mięsne (marka Maret). W 2012 roku jej przychody ze sprzedaży wyniosły ok. 1,3 miliarda zł. Firma posiada dostęp do jednej z największych w Turcji struktur dystrybucyjnych (Düzey Company).

Strona turecka będzie odpowiadać m.in. za dystrybucję i docelowo za produkcję, a Maspex jest odpowiedzialny za działania marketingowe i promocyjne, jak również udzielać będzie wsparcia w zakresie badań, rozwoju i technologii.

- Turcja z ponad 75 milionami mieszkańców, młodym społeczeństwem, dynamiczną gospodarką i jeszcze stosunkowo niskim poziomem konsumpcji to bardzo atrakcyjny rynek z punktu widzenia każdej firmy spożywczej. Współpraca z firmą  Tat Konserve Sanayii, która jest w tym kraju wiodącym producentem, posiadającym dostęp do rozległej sieci dystrybucji, stwarza nam szansę  na szybkie zaistnienie na tym atrakcyjnym rynku. W ubiegłym tygodniu rozpoczęliśmy sprzedaż. W ofercie znajdują się smaki na bazie marchwi oraz kompozycji owoców, ulubionych przez tamtejsze dzieci i młodzież. Soki Kubuś polubili już konsumenci  w ponad 25 krajach, także mamy nadzieję, że ich walory zostaną również docenione w Turcji – komentuje Krzysztof Pawiński, prezes Maspex Wadowice.

Arzu Aslan, dyrektor generalny Tat Konserve Sanayii dodaje:  - Jesteśmy dumni z utworzenia joint venture z Grupą Maspex Wadowice, która jest czołowym producentem soków w Europie Środkowo-Wschodniej i posiada rozległą wiedzę na temat tego rynku. Wierzymy, że nasz nowy produkt, skierowany do matek i dzieci, dzięki unikalnym cechom i poprzez  silnego bohatera, jakim jest miś Tedi, stanie się hitem na rynku tureckim.

Reklama
Reklama

Kubuś to jedna z najbardziej znanych polskich marek spożywczych za granicą. Produkt jest liderem w kategorii soków przecierowych nie tylko w Polsce, ale także w Rumunii, Rosji, Bułgarii, na Węgrzech, Litwie i Łotwie oraz w Czechach i na Słowacji. Kubuś znany jest: w Bułgarii, Rumunii i w Rosji jako Tedi, w Czechach i na Słowacji jako Kubik, a na Węgrzech jako Kubu. Łącznie produkt trafia do ponad 25 krajów. Marka cieszy się zaufaniem rodziców i dzieci już od kilkunastu lat. Badania wykazały, że na 100 konsumentów (matek), aż 94 zna markę Kubuś – wynika z danych Millword Brown z października 2013 r.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama