Kubuś chce podbić Turcję

Grupa Maspex Wadowice utworzyła spółkę joint venture z jedną z wiodących tureckich firm spożywczych – Tat Konserve Sanayii. Celem współpracy jest wprowadzenie na rynek turecki soków Kubuś, które będą tam sprzedawane pod marką Tedi.

Publikacja: 15.01.2014 09:11

Ich sprzedaż, jak podaje Maspex, właśnie wystartowała. Wszystkie warunki do zawarcia transakcji zostały spełnione w tym najważniejszy, czyli uzyskanie zgody Urzędu Ochrony Konkurencji.

TAT to spółka giełdowa, o szerokim profilu działalności, oferująca m.in. przetwory warzywne (zwł. pomidorowe) i majonezy (marka Tat), produkty mleczne (marka Sek), makarony (marka Pastavilla) i przetwory mięsne (marka Maret). W 2012 roku jej przychody ze sprzedaży wyniosły ok. 1,3 miliarda zł. Firma posiada dostęp do jednej z największych w Turcji struktur dystrybucyjnych (Düzey Company).

Strona turecka będzie odpowiadać m.in. za dystrybucję i docelowo za produkcję, a Maspex jest odpowiedzialny za działania marketingowe i promocyjne, jak również udzielać będzie wsparcia w zakresie badań, rozwoju i technologii.

- Turcja z ponad 75 milionami mieszkańców, młodym społeczeństwem, dynamiczną gospodarką i jeszcze stosunkowo niskim poziomem konsumpcji to bardzo atrakcyjny rynek z punktu widzenia każdej firmy spożywczej. Współpraca z firmą  Tat Konserve Sanayii, która jest w tym kraju wiodącym producentem, posiadającym dostęp do rozległej sieci dystrybucji, stwarza nam szansę  na szybkie zaistnienie na tym atrakcyjnym rynku. W ubiegłym tygodniu rozpoczęliśmy sprzedaż. W ofercie znajdują się smaki na bazie marchwi oraz kompozycji owoców, ulubionych przez tamtejsze dzieci i młodzież. Soki Kubuś polubili już konsumenci  w ponad 25 krajach, także mamy nadzieję, że ich walory zostaną również docenione w Turcji – komentuje Krzysztof Pawiński, prezes Maspex Wadowice.

Arzu Aslan, dyrektor generalny Tat Konserve Sanayii dodaje:  - Jesteśmy dumni z utworzenia joint venture z Grupą Maspex Wadowice, która jest czołowym producentem soków w Europie Środkowo-Wschodniej i posiada rozległą wiedzę na temat tego rynku. Wierzymy, że nasz nowy produkt, skierowany do matek i dzieci, dzięki unikalnym cechom i poprzez  silnego bohatera, jakim jest miś Tedi, stanie się hitem na rynku tureckim.

Kubuś to jedna z najbardziej znanych polskich marek spożywczych za granicą. Produkt jest liderem w kategorii soków przecierowych nie tylko w Polsce, ale także w Rumunii, Rosji, Bułgarii, na Węgrzech, Litwie i Łotwie oraz w Czechach i na Słowacji. Kubuś znany jest: w Bułgarii, Rumunii i w Rosji jako Tedi, w Czechach i na Słowacji jako Kubik, a na Węgrzech jako Kubu. Łącznie produkt trafia do ponad 25 krajów. Marka cieszy się zaufaniem rodziców i dzieci już od kilkunastu lat. Badania wykazały, że na 100 konsumentów (matek), aż 94 zna markę Kubuś – wynika z danych Millword Brown z października 2013 r.

Ich sprzedaż, jak podaje Maspex, właśnie wystartowała. Wszystkie warunki do zawarcia transakcji zostały spełnione w tym najważniejszy, czyli uzyskanie zgody Urzędu Ochrony Konkurencji.

TAT to spółka giełdowa, o szerokim profilu działalności, oferująca m.in. przetwory warzywne (zwł. pomidorowe) i majonezy (marka Tat), produkty mleczne (marka Sek), makarony (marka Pastavilla) i przetwory mięsne (marka Maret). W 2012 roku jej przychody ze sprzedaży wyniosły ok. 1,3 miliarda zł. Firma posiada dostęp do jednej z największych w Turcji struktur dystrybucyjnych (Düzey Company).

Biznes
Sankcje na Rosję uzgodnione. Kolejne setki miliardów dla USA
Biznes
W branży drzewnej ubywa drewna, przybywa długów. Oto główny powód
Biznes
InPost Rafała Brzoski nastawił celownik. Będą kolejne akwizycje?
Biznes
Polska firma chce dostarczać e-doręczenia w całej Europie. Zawarła ważny sojusz