Ich sprzedaż, jak podaje Maspex, właśnie wystartowała. Wszystkie warunki do zawarcia transakcji zostały spełnione w tym najważniejszy, czyli uzyskanie zgody Urzędu Ochrony Konkurencji.
TAT to spółka giełdowa, o szerokim profilu działalności, oferująca m.in. przetwory warzywne (zwł. pomidorowe) i majonezy (marka Tat), produkty mleczne (marka Sek), makarony (marka Pastavilla) i przetwory mięsne (marka Maret). W 2012 roku jej przychody ze sprzedaży wyniosły ok. 1,3 miliarda zł. Firma posiada dostęp do jednej z największych w Turcji struktur dystrybucyjnych (Düzey Company).
Strona turecka będzie odpowiadać m.in. za dystrybucję i docelowo za produkcję, a Maspex jest odpowiedzialny za działania marketingowe i promocyjne, jak również udzielać będzie wsparcia w zakresie badań, rozwoju i technologii.
- Turcja z ponad 75 milionami mieszkańców, młodym społeczeństwem, dynamiczną gospodarką i jeszcze stosunkowo niskim poziomem konsumpcji to bardzo atrakcyjny rynek z punktu widzenia każdej firmy spożywczej. Współpraca z firmą Tat Konserve Sanayii, która jest w tym kraju wiodącym producentem, posiadającym dostęp do rozległej sieci dystrybucji, stwarza nam szansę na szybkie zaistnienie na tym atrakcyjnym rynku. W ubiegłym tygodniu rozpoczęliśmy sprzedaż. W ofercie znajdują się smaki na bazie marchwi oraz kompozycji owoców, ulubionych przez tamtejsze dzieci i młodzież. Soki Kubuś polubili już konsumenci w ponad 25 krajach, także mamy nadzieję, że ich walory zostaną również docenione w Turcji – komentuje Krzysztof Pawiński, prezes Maspex Wadowice.
Arzu Aslan, dyrektor generalny Tat Konserve Sanayii dodaje: - Jesteśmy dumni z utworzenia joint venture z Grupą Maspex Wadowice, która jest czołowym producentem soków w Europie Środkowo-Wschodniej i posiada rozległą wiedzę na temat tego rynku. Wierzymy, że nasz nowy produkt, skierowany do matek i dzieci, dzięki unikalnym cechom i poprzez silnego bohatera, jakim jest miś Tedi, stanie się hitem na rynku tureckim.