– Turcja z ponad 75 milionami mieszkańców, młodym społeczeństwem, dynamiczną gospodarką i jeszcze stosunkowo niskim poziomem konsumpcji jest bardzo atrakcyjnym rynkiem z punktu widzenia każdej firmy spożywczej – komentuje Krzysztof Pawiński, prezes grupy Maspex Wadowice, czołowej firmy spożywczej w Europie Środkowo-Wschodniej, właściciela m.in. marek Tymbark i Lubella.
Podbój tureckiego rynku polska firma zaczyna od sprzedaży marchwiowo-owocowych soków Kubuś. Oferuje je tam – tak, jak w Bułgarii, Rumunii i w Rosji – pod marką Tedi.
– Rozpoczynamy od importu, co jest naturalnym działaniem, ponieważ jesteśmy na etapie rozpoznania tego rynku. W przypadku sukcesu Tediego i dobrego przyjęcia produktu przez tureckich konsumentów, planujemy rozpoczęcie produkcji w Turcji – wyjaśnia Dorota Liszka, rzecznik prasowy Maspeksu.
Za dystrybucję, a docelowo za produkcję opowiadać będzie notowana na giełdzie w Stambule spółka Tat Konserve Sanayii. W swojej ofercie ma m.in. przetwory warzywne i mięsne oraz makarony. W 2012 roku jej przychody ze sprzedaży wyniosły ok. 1,3 mld zł.
W ramach tureckiego przedsięwzięcia Maspex jest odpowiedzialny za działania marketingowe i promocyjne. Będzie również udzielać wsparcia w zakresie badań, rozwoju i technologii. Arzu Aslan, dyrektor generalny Tat Konserve Sanayii zwraca uwagę, że atutem firmy z Wadowic jest duża znajomość rynków Europy Środkowej.