Dostawy samochodów marki VW stanowiące ponad 60 proc. z rekordowych 9,7 mln w 2013 r. zmalały w Europie Zachodniej o 3,8 proc. do 811 800.

Firma przeznacza 10 proc. zysku operacyjnego marki samochodów osobowych na premie dla pracowników. Wszystkie niemieckie firmy samochodowe płacą swoim ludziom takie premie. VW zapowiedział, że 100 tys. zatrudnionych w 6 zakładach w zachodniej części kraju otrzyma po 6200 euro, o 1000 mniej niż rok wcześniej i o 1300 mniej niż w 2011 r.

- Trudniejsza sytuacja na rynku miała bezpośredni wpływ na wielkość premii — oświadczył szef rady pracowniczej Bernd Osterloh.

Największa w Europie grupa samochodowa przedstawiła ostrożniejsze perspektywy na 2014 r., bo na rynku europejskim utrzymuje się niepewność. W ubiegłym roku wypracowała rekordowy zysk operacyjny dzięki większej sprzedaży aut luksusowych i zmniejszeniu kosztów zmiany metod produkcji.