Jak przekazał katowicki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, wszystkie oferty okazały się niższe od zakładanego kosztorysu inwestorskiego. Kosztorys GDDKiA opiewał na 384,5 mln zł, tymczasem najtańsza oferta okazała się o ponad 120 mln zł niższa.
Ofertę złożyła firma Mota–Engil Central Europe (za 260,9 mln zł). Kolejne przedstawiły konsorcjum Budimeksu i spółki Heilit + Woerner (za 280,8 mln zł) oraz konsorcjum Berger Bau Polska z Berger Bau GmBH oraz Himmel i Papesch (za 287,5 mln zł).
Pierwotną umowę na budowę 15,5-km dwupasmowego odcinka S69 od zakończenia istniejącej wschodniej obwodnicy Bielska-Białej do Żywca GDDKiA wypowiedziała konsorcjum firm Polimex-Mostostal i Doprastav w połowie grudnia ub. roku.
Ostatni umowny termin zakończenia tego kontraktu upłynął 14 października 2013 r. Tymczasem zaawansowanie prac na koniec grudnia ub. roku wyniosło 56,3 proc. dla robót drogowych i 76 proc. dla robót mostowych.
Z początkiem stycznia katowicki oddział Dyrekcji ogłosił przetarg na dokończenie robót. GDDKiA wyliczyła, że na dokończenie prac i uzyskanie pozwoleń na użytkowanie na odcinku od węzła Mikuszowice (bez węzła) do węzła Buczkowice (z węzłem) potrzeba czterech miesięcy prac, a na pozostałej części - dziewięć miesięcy.