Roczna produkcja w Spartanburgu, gdzie BMW zatrudnia obecnie ponad 7 tys. ludzi zwiększy się do 400 tys. sztuk, o jedną trzecią wobec obecnego stanu. Oddział tej firmy w Stanach zapowiedział, że ważna wiadomość gospodarcza i produkcyjna zostanie ogłoszona na specjalnej imprezie w zakładzie 28 marca.
Niemcy produkują w zakładzie w Spartanburgu uruchomionym w 1994 r. rodzinę krzyżówek różnej wielkości. Jakieś 5 lat temu prezes Norbert Reithofer powiedział, że zrezygnowano z planów produkcji X7, bo w BMW uznano, że duże pojazdy sportowo-użytkowe kłóciłyby się się z celem producenta zmniejszenia ogólnej emisji spalin. — Stany pozostaną rynkiem o wielkim potencjale dla nas. Dlatego też oceniamy możliwość zwiększenia mocy produkcyjnych w USA — powiedział teraz na konferencji w Monachium poświęconej wynikom w 2013 r.
BMW i Mercedes-Benz zamierzają zwiększyć swą gamę luksusowych croossoverów do siedmiu pojazdów każdy z nich do 2020 r. — twierdzą europejscy dostawcy — a nowe auta będą różnej wielkości i w różnej cenie. Audi depcze im po piętach z planami 6 krzyżówek premium w tym samym czasie.