Koncerny kuszą nowościami

Aż dziesięć hal targowych zajmują w tym roku motoryzacyjne targi w Poznaniu.

Publikacja: 28.03.2014 04:00

Zainaugurowana wczoraj impreza kusi przede wszystkim nowymi na naszym rynku modelami. Jest ich 55. W sumie w imprezie uczestniczy ponad 200 wystawców, a motoryzacyjna ekspozycja ma niemal 50 tys. mkw.

Volkswagen wśród licznej grupy oferowanych aut osobowych i użytkowych na Motor Show demonstruje cztery nowości. Tomasz Tonder z Volkswagen Group Polska zwraca uwagę na: polo, które odświeżono stylistycznie i wyposażono w nowoczesne systemy wspierające kierowcę, golfa sportsvan, który jest połączeniem vana i auta kompaktowego, a także efektywnego elektrycznego up!, pozwalającego przejechać 100 km przy zużyciu ledwie 11,7 kWh prądu, oraz na najoszczędniejszy seryjnie produkowany samochód na świecie – XL1 (zużywa 0,9 l paliwa na 100 km).

Przedstawiciele koncernu z Wolfsburga większą niż w latach poprzednich targową prezentację w Poznaniu uzasadniają przede wszystkim faktem usytuowania w stolicy Wielkopolski swego centrum produkcyjno-dystrybucyjnego. Informują, że właśnie rozpoczęto, specjalnie na potrzeby marek VW, budowę centrum logistyczno-dystrybucyjnego części zamiennych w podpoznańskich Komornikach.

Inwestorem jest SEGRO, a grupa VW będzie głównym najemcą przez dziesięć lat. Zaopatrywani w części będą stąd wszyscy dilerzy aut grupy VW w Polsce i na Białorusi. Pracować tam będzie ok. 130 osób, a centrum rozpocznie działalność wiosną 2015 r.

Inny powód tak dużej prezentacji aut koncernu to rekordowa sprzedaż w pierwszych dwóch miesiącach tego roku. Zarówno Skoda, jak i Volkswagen odnotowały wzrost zbytu sięgający kilkudziesięciu procent.

Reklama
Reklama

Także przedstawiciele Mercedesa eksponują przede wszystkim pięć nowych modeli. Obok nowej Klasy C i kompaktowego SUV-a GLA po raz pierwszy w Polsce przedstawiana jest Klasa S Coupé i rodzinna Klasa V, natomiast miłośnicy off-roadu mogą niemal dotknąć ekstremalnego pikapa G 63 AMG 6x6. Tu też podkreśla się poprawę sprzedaży na naszym rynku jako powód do udziału w imprezie.

Prapremierą w Polsce jest model Provo marki Kia. Ponadto z nowości są nissany X-trail, juke i quashqai. Kolejne nowe modele to Kia Soul i sportowy Pro Ceed GT. Marka Hyundai to z kolei nowa elantra, genesis i sportowy i20 WRC. No i wreszcie Citroen z całą serią luksusowych Ds-ów i C4 picasso oraz C4 grand picasso.

Uczestnicy targów oczekują, że liczba zwiedzających zbliży się do 100 tys., a to powinno procentować wizytami w salonach i decyzjami zakupowymi. Motoryzacyjna impreza w Poznaniu potrwa do niedzieli.

—Piotr Górski

Zainaugurowana wczoraj impreza kusi przede wszystkim nowymi na naszym rynku modelami. Jest ich 55. W sumie w imprezie uczestniczy ponad 200 wystawców, a motoryzacyjna ekspozycja ma niemal 50 tys. mkw.

Volkswagen wśród licznej grupy oferowanych aut osobowych i użytkowych na Motor Show demonstruje cztery nowości. Tomasz Tonder z Volkswagen Group Polska zwraca uwagę na: polo, które odświeżono stylistycznie i wyposażono w nowoczesne systemy wspierające kierowcę, golfa sportsvan, który jest połączeniem vana i auta kompaktowego, a także efektywnego elektrycznego up!, pozwalającego przejechać 100 km przy zużyciu ledwie 11,7 kWh prądu, oraz na najoszczędniejszy seryjnie produkowany samochód na świecie – XL1 (zużywa 0,9 l paliwa na 100 km).

Reklama
Biznes
Polak wrócił na Ziemię. Czy wykorzystamy kosmiczną szansę?
Biznes
Ultimatum Trumpa dla Putina, mniej ofert pracy, Bruksela szykuje cła odwetowe
Biznes
Nowy szef Konfederacji Lewiatan: Wyobrażam sobie fuzje organizacji biznesowych
Biznes
Trump straszy UE, Ryanair wraca do Modlina, KE planuje nowe podatki
Biznes
Będzie drastyczna unijna podwyżka akcyzy na papierosy? Okoniem staje Szwecja
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama