Koncerny kuszą nowościami

Aż dziesięć hal targowych zajmują w tym roku motoryzacyjne targi w Poznaniu.

Publikacja: 28.03.2014 04:00

Zainaugurowana wczoraj impreza kusi przede wszystkim nowymi na naszym rynku modelami. Jest ich 55. W sumie w imprezie uczestniczy ponad 200 wystawców, a motoryzacyjna ekspozycja ma niemal 50 tys. mkw.

Volkswagen wśród licznej grupy oferowanych aut osobowych i użytkowych na Motor Show demonstruje cztery nowości. Tomasz Tonder z Volkswagen Group Polska zwraca uwagę na: polo, które odświeżono stylistycznie i wyposażono w nowoczesne systemy wspierające kierowcę, golfa sportsvan, który jest połączeniem vana i auta kompaktowego, a także efektywnego elektrycznego up!, pozwalającego przejechać 100 km przy zużyciu ledwie 11,7 kWh prądu, oraz na najoszczędniejszy seryjnie produkowany samochód na świecie – XL1 (zużywa 0,9 l paliwa na 100 km).

Przedstawiciele koncernu z Wolfsburga większą niż w latach poprzednich targową prezentację w Poznaniu uzasadniają przede wszystkim faktem usytuowania w stolicy Wielkopolski swego centrum produkcyjno-dystrybucyjnego. Informują, że właśnie rozpoczęto, specjalnie na potrzeby marek VW, budowę centrum logistyczno-dystrybucyjnego części zamiennych w podpoznańskich Komornikach.

Inwestorem jest SEGRO, a grupa VW będzie głównym najemcą przez dziesięć lat. Zaopatrywani w części będą stąd wszyscy dilerzy aut grupy VW w Polsce i na Białorusi. Pracować tam będzie ok. 130 osób, a centrum rozpocznie działalność wiosną 2015 r.

Inny powód tak dużej prezentacji aut koncernu to rekordowa sprzedaż w pierwszych dwóch miesiącach tego roku. Zarówno Skoda, jak i Volkswagen odnotowały wzrost zbytu sięgający kilkudziesięciu procent.

Także przedstawiciele Mercedesa eksponują przede wszystkim pięć nowych modeli. Obok nowej Klasy C i kompaktowego SUV-a GLA po raz pierwszy w Polsce przedstawiana jest Klasa S Coupé i rodzinna Klasa V, natomiast miłośnicy off-roadu mogą niemal dotknąć ekstremalnego pikapa G 63 AMG 6x6. Tu też podkreśla się poprawę sprzedaży na naszym rynku jako powód do udziału w imprezie.

Prapremierą w Polsce jest model Provo marki Kia. Ponadto z nowości są nissany X-trail, juke i quashqai. Kolejne nowe modele to Kia Soul i sportowy Pro Ceed GT. Marka Hyundai to z kolei nowa elantra, genesis i sportowy i20 WRC. No i wreszcie Citroen z całą serią luksusowych Ds-ów i C4 picasso oraz C4 grand picasso.

Uczestnicy targów oczekują, że liczba zwiedzających zbliży się do 100 tys., a to powinno procentować wizytami w salonach i decyzjami zakupowymi. Motoryzacyjna impreza w Poznaniu potrwa do niedzieli.

—Piotr Górski

Zainaugurowana wczoraj impreza kusi przede wszystkim nowymi na naszym rynku modelami. Jest ich 55. W sumie w imprezie uczestniczy ponad 200 wystawców, a motoryzacyjna ekspozycja ma niemal 50 tys. mkw.

Volkswagen wśród licznej grupy oferowanych aut osobowych i użytkowych na Motor Show demonstruje cztery nowości. Tomasz Tonder z Volkswagen Group Polska zwraca uwagę na: polo, które odświeżono stylistycznie i wyposażono w nowoczesne systemy wspierające kierowcę, golfa sportsvan, który jest połączeniem vana i auta kompaktowego, a także efektywnego elektrycznego up!, pozwalającego przejechać 100 km przy zużyciu ledwie 11,7 kWh prądu, oraz na najoszczędniejszy seryjnie produkowany samochód na świecie – XL1 (zużywa 0,9 l paliwa na 100 km).

Biznes
Rekordowa liczba bankructw dużych firm na świecie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Święta spędzane w Polsce coraz popularniejsze wśród zagranicznych turystów
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki