Zainaugurowana wczoraj impreza kusi przede wszystkim nowymi na naszym rynku modelami. Jest ich 55. W sumie w imprezie uczestniczy ponad 200 wystawców, a motoryzacyjna ekspozycja ma niemal 50 tys. mkw.
Volkswagen wśród licznej grupy oferowanych aut osobowych i użytkowych na Motor Show demonstruje cztery nowości. Tomasz Tonder z Volkswagen Group Polska zwraca uwagę na: polo, które odświeżono stylistycznie i wyposażono w nowoczesne systemy wspierające kierowcę, golfa sportsvan, który jest połączeniem vana i auta kompaktowego, a także efektywnego elektrycznego up!, pozwalającego przejechać 100 km przy zużyciu ledwie 11,7 kWh prądu, oraz na najoszczędniejszy seryjnie produkowany samochód na świecie – XL1 (zużywa 0,9 l paliwa na 100 km).
Przedstawiciele koncernu z Wolfsburga większą niż w latach poprzednich targową prezentację w Poznaniu uzasadniają przede wszystkim faktem usytuowania w stolicy Wielkopolski swego centrum produkcyjno-dystrybucyjnego. Informują, że właśnie rozpoczęto, specjalnie na potrzeby marek VW, budowę centrum logistyczno-dystrybucyjnego części zamiennych w podpoznańskich Komornikach.
Inwestorem jest SEGRO, a grupa VW będzie głównym najemcą przez dziesięć lat. Zaopatrywani w części będą stąd wszyscy dilerzy aut grupy VW w Polsce i na Białorusi. Pracować tam będzie ok. 130 osób, a centrum rozpocznie działalność wiosną 2015 r.
Inny powód tak dużej prezentacji aut koncernu to rekordowa sprzedaż w pierwszych dwóch miesiącach tego roku. Zarówno Skoda, jak i Volkswagen odnotowały wzrost zbytu sięgający kilkudziesięciu procent.