Mocny popyt na drogie samochody

Motoryzacja | Już co dziesiąte auto osobowe sprzedawane w Polsce pochodzi z segmentu premium.

Publikacja: 08.04.2014 03:46

Mocny popyt na drogie samochody

Foto: Bloomberg

Adam woźniak

Liderem na naszym rynku segmentu premium jest BMW. W marcu bawarski producent sprzedał 981 samochodów, o 80 proc. więcej niż rok temu. Sprzedaż przez trzy pierwsze miesiące roku przekroczyła 2,3 tys. aut i zwiększyła udział marki w rynku do 2,42 proc. z 1,76 proc. przed rokiem. Tuż za BMW uplasowało się Volvo, które od stycznia do końca marca miało 2166 rejestracji. Lokomotywą sprzedaży był model XC60, choć bardzo dobrze sprzedawał się także V40. Na trzecim miejscu w segmencie uplasowało się Audi.

Ubiegłorocznych wyników nie poprawił Mercedes, który nie oferował tzw. kratek. W rezultacie marcowa sprzedaż marki była niższa niż rok temu. Kwartalny wynik co prawda się poprawił, ale zaledwie o pół procent. Zadowolony może być natomiast Lexus: ten luksusowy brand Toyoty sprzedał w marcu 114, a w I kwartale 325 aut, prawie dwa i pół razy więcej niż rok wcześniej. – To nie tylko efekt kratki, ale też skutecznej strategii marketingowej. Praktycznie każdy model w tym kwartale sprzedawał się lepiej niż przed rokiem – zastrzega Mariusz Grzesiak, kierownik działu Lexus w Toyota Motor Poland.

Rekordowe Porsche

Bardzo dobrym wynikiem zakończyło kwartał Porsche. Zarejestrowano 203 samochody tej sportowej marki, dwa razy więcej niż w tym samym okresie przed rokiem. Rekord przypadł na marzec, kiedy to najczęściej wybieranym modelem było terenowe Cayenne z homologacją ciężarową. Dużym, bo trzycyfrowym wzrostem zakończyło trzy miesiące Infiniti – to zasługa modelu QX70 oraz nowego Q50.

8946 nowych, drogich samochodów zarejestrowano w Polsce w I kwartale 2014 r.

Drogie marki poszybowały w górę na większości rynków świata. Przykładem jest Audi, które w marcu sprzedało prawie 170,5 tys. aut, o 15,4 proc. więcej niż w tym samym czasie rok wcześniej. Z kolei w I kwartale marka z Ingolstadt sprzedała na całym świecie 412,9 tys. samochodów, tj. o 11,7 proc. więcej niż przed rokiem. To zresztą najlepszy pierwszy kwartał w jej historii – po raz pierwszy Audi udało się przekroczyć liczbę 400 tys. sztuk wprowadzonych na rynek pomiędzy styczniem a końcem marca. – W pierwszym kwartale osiągnęliśmy wzrost we wszystkich regionach świata, w tym - co najważniejsze - w Europie, gdzie nasza dynamika sprzedaży przewyższyła dynamikę całego rynku – zaznaczył Luca de Meo, szef sprzedaży Audi AG.

Nowości z BMW

W kolejnych miesiącach sprzedaż w segmencie premium będą ciągnąć w górę nowe modele. BMW przygotowało nową terenówkę X4 z sześcioma wersjami silnikowymi i ceną od 187,7 tys. zł, za które kupujący otrzymuje auto z 2-litrowym dieslem o mocy 190 KM, spalającym 5,2 l na 100 km.

Do letniej oferty trafi także BMW 4 Grand Coupe oraz innowacyjne elektryczne BMW i8, a jesienią – BMW 2 Active Tourer. Marka odświeżyła również popularny model X3, ponadto producent wprowadza na rynek nowe Mini.

Wyniki Porsche poprawiać będzie w tym roku całkowicie nowy SUV klasy średniej – Macan. – Tegoroczna pula tych aut na cały polski rynek to 170 sztuk. Wszystkie zostały już zamówione – mówi Marek Sworowski, koordynator ds. PR w Porsche Polska. Niewielkiego SUV-a przygotował także Lexus. To model NX, który będzie sprzedawany od września, na razie tylko w wersji hybrydowej.

Natomiast jesiennym przebojem Volvo może się okazać nowe XC90. Samochód zostanie zaprezentowany w październiku i od tego miesiąca będą przyjmowane zamówienia. W salonach pokaże się jednak dopiero na początku przyszłego roku. Wcześniej, bo w połowie obecnego roku, pojawią się V40, V 40 Cross Country, V 60 i XC60 w limitowanej edycji Volvo Ocean Race. – Oprócz ładnego wyglądu te wersje będą atrakcyjne cenowo – zapowiada Mariusz Nycz, dyrektor sprzedaży i marketingu Volvo Auto Polska.

Adam woźniak

Liderem na naszym rynku segmentu premium jest BMW. W marcu bawarski producent sprzedał 981 samochodów, o 80 proc. więcej niż rok temu. Sprzedaż przez trzy pierwsze miesiące roku przekroczyła 2,3 tys. aut i zwiększyła udział marki w rynku do 2,42 proc. z 1,76 proc. przed rokiem. Tuż za BMW uplasowało się Volvo, które od stycznia do końca marca miało 2166 rejestracji. Lokomotywą sprzedaży był model XC60, choć bardzo dobrze sprzedawał się także V40. Na trzecim miejscu w segmencie uplasowało się Audi.

Pozostało 86% artykułu
Biznes
Rekordowa liczba bankructw dużych firm na świecie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Święta spędzane w Polsce coraz popularniejsze wśród zagranicznych turystów
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki