Adam woźniak
Liderem na naszym rynku segmentu premium jest BMW. W marcu bawarski producent sprzedał 981 samochodów, o 80 proc. więcej niż rok temu. Sprzedaż przez trzy pierwsze miesiące roku przekroczyła 2,3 tys. aut i zwiększyła udział marki w rynku do 2,42 proc. z 1,76 proc. przed rokiem. Tuż za BMW uplasowało się Volvo, które od stycznia do końca marca miało 2166 rejestracji. Lokomotywą sprzedaży był model XC60, choć bardzo dobrze sprzedawał się także V40. Na trzecim miejscu w segmencie uplasowało się Audi.
Ubiegłorocznych wyników nie poprawił Mercedes, który nie oferował tzw. kratek. W rezultacie marcowa sprzedaż marki była niższa niż rok temu. Kwartalny wynik co prawda się poprawił, ale zaledwie o pół procent. Zadowolony może być natomiast Lexus: ten luksusowy brand Toyoty sprzedał w marcu 114, a w I kwartale 325 aut, prawie dwa i pół razy więcej niż rok wcześniej. – To nie tylko efekt kratki, ale też skutecznej strategii marketingowej. Praktycznie każdy model w tym kwartale sprzedawał się lepiej niż przed rokiem – zastrzega Mariusz Grzesiak, kierownik działu Lexus w Toyota Motor Poland.
Rekordowe Porsche
Bardzo dobrym wynikiem zakończyło kwartał Porsche. Zarejestrowano 203 samochody tej sportowej marki, dwa razy więcej niż w tym samym okresie przed rokiem. Rekord przypadł na marzec, kiedy to najczęściej wybieranym modelem było terenowe Cayenne z homologacją ciężarową. Dużym, bo trzycyfrowym wzrostem zakończyło trzy miesiące Infiniti – to zasługa modelu QX70 oraz nowego Q50.
8946 nowych, drogich samochodów zarejestrowano w Polsce w I kwartale 2014 r.