Jak informuje Grzegorz Warchoł z biura prasowego PP, z kolei w paczkach zagranicznych wzrost ilościowy sięgnął prawie 11 proc. - Od stycznia mamy nową, przejrzystą ofertę produktową, która została całkowicie przebudowana. Wprowadzono nowe usługi zarówno dla klienta biznesowego, jaki i indywidualnego. W usłudze Pocztex wprowadzono nowy serwis Kurier 48 dedykowany wyłącznie klientowi biznesowemu, który zastąpił dotychczasową Przesyłkę Biznesową. Dodatkowo w styczniu wprowadziliśmy nowy, niższy cennik za usługi kurierskie – wylicza. Poczta Polska spodziewa się, że efektem wprowadzonych zmian będzie dalszy wzrost liczby przesyłek nadawanych w segmencie klientów umownych.
W marcu 2014 r. wzrost wolumenów w usłudze Pocztex w stosunku do lutego wzrósł o 15 proc., podobnie jak w przypadku usług KEP. Poczta Polska szacuje, że w 2014 r. rynek urośnie o około 10 proc. Głównym motorem napędowym wzrostu ma być handel internetowy, czyli tzw. e-commerce. Ten rynek rozwija się niezwykle dynamicznie. W PP oceniają, że w tym roku skoczy on o jedną czwartą. Udział państwowego operatora pocztowego w tym rynku – według prognoz – może zwiększyć się z 15 do 17 proc.