Z danych GfK wynika, że sprzedaż urządzeń, którymi możemy robić zdjęcia, dynamicznie rośnie. Jeszcze w 2009 roku globalny popyt na taki sprzęt wynosił 1,27 mld sztuk. Dziś to 2,05 mld, a – według prognoz – na koniec 2014 r. przekroczy poziom 2,25 mld szt. Co ciekawe w tej grupie maleje sprzedaż aparatów fotograficznych. W ciągu czterech lat ich sprzedaż na świecie stopniała o ponad jedną czwartą. W 2009 roku kupiono 123 mln takich urządzeń. Rok temu już ledwie 89 mln. Szacuje się, że w tym roku sprzedaż nie przekroczy 70 mln szt.

W analizowanym okresie popyt na urządzenia mobilne – smartfony i tablety – skoczył ośmiokrotnie, ze 139 mln do ponad 1,2 mld sztuk. I dalej rośnie. Tablety w 2013 roku trafiły do prawie 90 proc. odbiorców więcej niż rok wcześniej.

Popyt na smartfony z kolei tylko w I kwartale 2014 roku skoczył o jedną trzecią. Do tego dochodzi konkurencja dla segmentu foto ze strony tradycyjnych komórek, które również wyposażono w aparaty. W zeszłym roku globalna sprzedaż takich słuchawek sięgnęła 722 mln sztuk.