Reklama
Rozwiń
Reklama

Szósty dreamliner dołączy do floty PLL LOT

Na warszawskim Lotnisku Chopina wyląduje w czwartek szósty Boeing 787 Dreamliner w barwach PLL LOT. Najmłodsze dziecko polskiego przewoźnika od połowy maja zacznie latać do Nowego Jorku, Chicago, Toronto i Pekinu, a od października - na rejsach czarterowych.

Publikacja: 01.05.2014 10:07

Szósty dreamliner przyleci prosto z fabryki w Everett koło Seattle w USA, w Warszawie ma lądować późnym popołudniem.

PLL LOT od sierpnia ubiegłego roku, kiedy do floty dołączył piąty Boeing 787, realizuje wszystkie połączenia długodystansowe, wyłącznie dreamlinerami. Polski przewoźnik jako pierwsza linia lotnicza w Europie dostała te najnowocześniejsze samoloty świata. Pierwsza maszyna przyleciała do Warszawy w listopadzie 2012 roku.

"Szósty B787 od połowy maja zacznie latać w ramach regularnej siatki połączeń długodystansowych polskiego przewoźnika. Samolot będzie można zobaczyć na lotniskach w Nowym Jorku, Chicago, Toronto i Pekinie. Natomiast już od końca października, kiedy to rozpoczyna się sezon zimowy, maszyna będzie wykonywać rejsy czarterowe dla dwóch największych biur podróży w Polsce" - powiedziała PAP rzeczniczka przewoźnika Barbara Pijanowska-Kuras. Oznacza to, że B787 będzie realizował loty czarterowe m.in. do Wietnamu, Meksyku, RPA czy na Kubę.

Jak przypomniała rzeczniczka, w związku z tym, że LOT otrzymał pomoc publiczną, którą obecnie bada Komisja Europejska, linia nie może otwierać nowych połączeń. Jednak zamierza efektywnie wykorzystywać szóstego dreamlinera.

"Biznes lotniczy, jest biznesem sezonowym. Ilość rejsów latem zdecydowanie zwiększa się w stosunku do zimy. Szósty dreamliner jest więc bardzo potrzebny w szczycie sezonu, kiedy Boeingi 787 wykonują średnio 250 – 280 rejsów miesięcznie. W planach jest również czasowe wynajęcie jednej z sześciu maszyn innej linii – co jest dość powszechnym działaniem w branży lotniczej" - wyjaśniła. Dodała, że o ewentualnej współpracy przewoźnik rozmawia z różnymi partnerami.

Reklama
Reklama

Ponadto, LOT podpisał w kwietniu umowę na dwa lata, zgodnie z którą zimowe czartery będą realizowane przez dreamlinery.

"Efektywnie wykorzystujemy swoją flotę, spełniając jednocześnie wymogi Komisji Europejskiej" - zaznaczyła.

Rzeczniczka przypomniała, że porównując wyniki finansowe LOT-u rok do roku, w 2013 r. dzięki dreamlinerom LOT zyskał 95 mln zł.

"Tylko dlatego, że od połowy 2013 roku rejsy długodystansowe wykonywane były dreamlinerem, LOT zaoszczędził kilkanaście milionów złotych z powodu mniejszego zużycia paliwa" - powiedziała.

Boeing 787 jest samolotem dalekiego zasięgu (12 000 km) o maksymalnej prędkości przelotowej 875 km/h, długości 57,72 m oraz rozpiętości skrzydeł 60,13 m. Na jego pokładzie znajduje się 252 miejsc pasażerskich. PLL LOT oferuje pasażerom trzy klasy: biznes klasę (elite club), premium club oraz ekonomiczną.

Do końca 2017 r. polski przewoźnik ma mieć w swojej flocie osiem dreamlinerów, odbiór siódmego jest planowany na przełomie 2016 i 2017.

Biznes
90 mld euro dla Ukrainy, droższy prąd i miliardowy kontrakt ICEYE
Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama