Jak poinformowała spółka we wtorkowym komunikacie, modernizacja obejmie przebudowę torów i peronów. Ma powstać także nowy przystanek w Warszawie (w Rembertowie - Warszawa Mokry Ług) oraz dodatkowe tory przeznaczone do obsługi połączeń aglomeracyjnych z Wołomina. Po zakończeniu prac pociągi na tej trasie będą poruszały się z prędkością 160 km/h.
Dutkiewicz wyjaśnił, że zmodernizowanych zostanie blisko 70 km linii kolejowych, zbudowane zostaną także nowe mosty i wiadukty, które mają zastąpić dotychczasowe przejazdy kolejowo-drogowe.
"Oprócz szybszej i wygodniejszej podróży, poprawi się także standard obsługi pasażerów. W ramach inwestycji wszystkie perony na przystankach i stacjach na modernizowanym odcinku zostaną przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych oraz podróżnych z ciężkim bagażem. Komfort poprawi zainstalowanie nowych wiat oraz elementów małej architektury, a także systemu informacji pasażerskiej" - dodał przedstawiciel PKP PLK.
W ramach prowadzonych inwestycji zaplanowano także budowę nowych torów na odcinku Zielonka – Wołomin Słoneczna. Dzięki temu będzie można rozdzielić ruch pociągów podmiejskich i dalekobieżnych po oddzielnych torach.
Modernizacja linii obejmuje prace na odcinkach: Warszawa Rembertów – Zielonka oraz Zielonka – Tłuszcz – do stacji Sadowne Węgrowskie wraz ze stacjami Zielonka, Wołomin, Tłuszcz, Łochów. Koszt inwestycji to 1,6 mld zł. Ponieważ inwestycja jest dofinansowana pieniędzmi z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013, musi być rozliczona do końca 2015 roku.