PKP PLK: ruszyła modernizacja części linii Rail Baltica

Ruszyła modernizacja części linii Rail Baltica na odcinku Tłuszcz–Szewnica - poinformował Maciej Dutkiewicz z PKP Polskie Linie Kolejowe. Remont całej trasy między Warszawą a stacją Sadowne ma skrócić podróż ze stolicy do Białegostoku o 20 minut.

Publikacja: 27.05.2014 15:31

PAP

Jak poinformowała spółka we wtorkowym komunikacie, modernizacja obejmie przebudowę torów i peronów. Ma powstać także nowy przystanek w Warszawie (w Rembertowie - Warszawa Mokry Ług) oraz dodatkowe tory przeznaczone do obsługi połączeń aglomeracyjnych z Wołomina. Po zakończeniu prac pociągi na tej trasie będą poruszały się z prędkością 160 km/h.

Dutkiewicz wyjaśnił, że zmodernizowanych zostanie blisko 70 km linii kolejowych, zbudowane zostaną także nowe mosty i wiadukty, które mają zastąpić dotychczasowe przejazdy kolejowo-drogowe.

"Oprócz szybszej i wygodniejszej podróży, poprawi się także standard obsługi pasażerów. W ramach inwestycji wszystkie perony na przystankach i stacjach na modernizowanym odcinku zostaną przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych oraz podróżnych z ciężkim bagażem. Komfort poprawi zainstalowanie nowych wiat oraz elementów małej architektury, a także systemu informacji pasażerskiej" - dodał przedstawiciel PKP PLK.

W ramach prowadzonych inwestycji zaplanowano także budowę nowych torów na odcinku Zielonka – Wołomin Słoneczna. Dzięki temu będzie można rozdzielić ruch pociągów podmiejskich i dalekobieżnych po oddzielnych torach.

Modernizacja linii obejmuje prace na odcinkach: Warszawa Rembertów – Zielonka oraz Zielonka – Tłuszcz – do stacji Sadowne Węgrowskie wraz ze stacjami Zielonka, Wołomin, Tłuszcz, Łochów. Koszt inwestycji to 1,6 mld zł. Ponieważ inwestycja jest dofinansowana pieniędzmi z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013, musi być rozliczona do końca 2015 roku.

Trasa Warszawa Rembertów – Zielonka – Sadowne to część tzw. Rail Baltica łączącej Warszawę, Kowno, Rygę, Tallin i Helsinki. Jest to jedyne połączenie kolejowe Litwy, Łotwy, Estonii z Polską i pozostałymi krajami UE.

Jak poinformowała spółka we wtorkowym komunikacie, modernizacja obejmie przebudowę torów i peronów. Ma powstać także nowy przystanek w Warszawie (w Rembertowie - Warszawa Mokry Ług) oraz dodatkowe tory przeznaczone do obsługi połączeń aglomeracyjnych z Wołomina. Po zakończeniu prac pociągi na tej trasie będą poruszały się z prędkością 160 km/h.

Dutkiewicz wyjaśnił, że zmodernizowanych zostanie blisko 70 km linii kolejowych, zbudowane zostaną także nowe mosty i wiadukty, które mają zastąpić dotychczasowe przejazdy kolejowo-drogowe.

Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji