Nawet sto firm może w tym roku uczestniczyć w rozpoczynającym się dziś młodzieżowym festiwalu muzycznym Przystanek Woodstock. Oficjalnych sponsorów i partnerów jest ok. dwudziestu, ale jak wyjaśnia Krzysztof Dobiess, rzecznik Fundacji WOŚP, organizatora imprezy, oprócz nich są dziesiątki firm, które zjawią się w pasażu handlowym albo włączą w spotkania i warsztaty Akademii Sztuk Przepięknych. Przystanek Woodstock to tylko jeden z wielu festiwali, na których latem Polacy mogą się bawić dzięki wsparciu biznesowych sponsorów.
50 mln dolarów
Podczas niektórych imprez trudno nie zauważyć wkładu firm, skoro nazwa głównego sponsora pojawia się w nazwie festiwalu. Choćby tak jak w przypadku trwającej właśnie imprezy Żywiec Męskie Granie, czerwcowego Orange Warsaw Festival czy organizowanego na przełomie lipca i sierpnia Międzynarodowego Festiwalu Filmowego T-Mobile Nowe Horyzonty albo sierpniowego Tauron Nowa Muzyka w Katowicach.
– Podstawowy obszar działania Grupy Tauron to południowa Polska, dlatego szczególnie bliskie są nam projekty, które mają charakter i wydźwięk ogólnopolski, ale koncentrują się na naszym terenie działania, jak Tauron Nowa Muzyka – wyjaśnia Magdalena Rusinek, szefowa biura prasowego grupy, której siedziba znajduje się w Katowicach.
Logo grupy będzie można tego lata znaleźć też podczas sierpniowego Festiwalu Światła w Toruniu, nie wspominając o koncertach i imprezach rozrywkowo-sportowych organizowanych od lipca w ogólnopolskiej kampanii firmy – Lato z Energią.
Jak wynika z szacunków PwC, na sponsoring muzycznych imprez firmy rocznie wydają u nas ok. 50 mln dolarów. Około, bo dokładnych danych nie ma, jako że ani sponsorzy, ani organizatorzy nie chcą się chwalić kwotami, nawet jeśli cel jest szczytny, bo kulturalny. Według niedawnych informacji tygodnika „Bloomberg BusinessWeek Polska" tytularni sponsorzy imprezy wykładają co najmniej 1,5 mln euro, czyli ponad 6 mln zł.